קווים עיצוב פנים

אדריכל לרישיון עסק – מדוע זה הכרחי?

לא מעט אנשים חולמים להקים עסק משלהם. עסק אותו הם יכלו לנהל ולפתח, מבלי שיש להם בוס על הראש ומבלי שיצטרכו לעבוד על פי כללים של אחרים. הם יהיו המנהלים והבוסים של עצמם וכן של עובדים אשר יעבדו תחתם.

תהליך פתיחת עסק, הוא לא תהליך קל, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה בירוקרטית. בישראל, התהליך דורש הרבה מאוד עבודה, בוודאי אם מעוניינים לפתוח עסק שכולל מבנה ספציפי, בין אם זה חנות, בית קפה, מסעדה או כל מקום אחר. הסיבה לכך היא, שהמדינה מחייבת לעמוד בכללים ובתנאים שונים.

depositphotos

מי שאמור לעזור בתהליך זה הם אדריכלים. אחת ההתמחויות והסמכויות שיש לאדריכל בישראל, הוא לעזור לבעל עסק חדש לקבל את כל האישורים הנדרשים לצורך רישיון עסק. הרעיון הוא מאוד פשוט וברור, כל מי שרוצה לפתוח עסק עם מבנה ייעודי לשם כך, עליו להציג רישיון עסק בשביל שהוא יכול לפעול. אחרת הוא לא פועל כחוק ואז המדינה יכולה לסגור לו את המקום, והוא יצטרך לשאת באחריות לכך.

לפני שנסביר מדוע וכיצד אדריכלים יכולים לעזור בתהליך, חשוב להבין מדוע בכל המדינה דורשת רישיון כזה. על פניו, יהיו שיטענו שמדובר פה במכשול לא קטן שמעמידים בפני אנשים שרוצים לפתוח עסק משלהם. העניין הוא, שעסק אמור לשרת לקוחות וכן אמורים לעבוד בו עובדים על בסיס קבוע. לכן המקום צריך להיות מותאם לשם כך. הוא צריך לספק סביבת עבודה בטוחה, אחראית ונוחה. אחרת, זה מתכון בטוח לתאונות ואסונות.

כאמור, מי שאמור לעזור בתהליך לקבלת רישיון הוא אדריכל במתמחה בכך. הוא יעשה זאת כחלק מהשירות שהוא נותן לבעל העסק, בין אם הוא נשכר על ידו לתכנון בניית המבנה ובין אם הוא נשכר ספציפית לשם כך.

מדוע וכיצד יכול אדריכל לעזור בתהליך לקבלת רישיון

הסיבה בגינה אדריכל יכול לעזור לבעלי עסקים לקבל רישיון, היא מובנית מאליה. מדובר באיש מקצוע, שמתמחה בכל הנושא של תכנון, פיקוח ובקרה, כל מה שקשור להיבטים הנדסיים ואחרים במבני מגורים ומבנים עסקיים. על כן, הוא האיש בעזרתו אפשר לקבל את הרישיון. המדינה קבעה שאדריכלים, שמתמחים בנושא זה, יהיו אלו שיעבדו מול הרשויות השונות על מנת לעזור לבעל העסק לקבל את הרישיון.

במידה והרשויות מסרבות מסיבה כזו או אחרת, הרי שעל האדריכל להציע פתרונות שונים, בין אם זה אומר שינוי של אופי המבנה, תיקונים של כל הבעיות אשר התגלו במהלך הבדיקה לפני קבלת הרישיון או כל דבר אחר שיכול לשנות את ההחלטה.

בעיקרון, אדריכלים פועלים להשגת רישיון עסק, בין אם זה על ידי תכנון נכון של המבנה, כך שהוא ישרת את הכללים והדרישות לקבלת רישיון, ובין אם זה תהליך של פיקוח ובדיקה אחרי בנייה, והתאמה של היבטים שונים לדרישות המדינה בעניין.

 

Exit mobile version