Site icon קווים עיצוב פנים

ההבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה

קרדיט תמונה: freepik

עולם ההייטק מורכב מתחומים רבים. אנשים רבים נוהגים לבלבל בין היוצרות ולקרוא לכולם מתכנתים או שם אחר כוללני. האמת היא שזה לא מדויק. קיימים לא מעט הבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה. במאמר זה נסקור את ההבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה. אם אתם מתעניינים בתחומים אלו, הישארו איתנו.

 

מה מאפיין את לימודי מדעי המחשב?

לימודי מדעי המחשב הם לימודים מורכבים כמו גם לימודי הנדסת תוכנה, אבל ההבדל ביניהם מתחיל כבר משלב הלימודים.

לימודי מדעי המחשב מקנים את הבסיס לקידום ופיתוח ממשקי תוכנה, במהלך הלימודים ניתן דגש רב על הבנת תהליכים ממוחשבים, ניתוח מערכות מידע המפעילות את המחשב, הבנת המערכות וחקר התשתית הבסיסית להתקדמות בחקר מדעי המחשב. מי שלומד מדעי מחשב לא לומד להנדס תוכנות וגם לא להציע פתרונות הנדסה למערכות ממוחשבות.

בסיום לימודי תואר למדעי המחשב, מתקבלת תעודת תואר במדעים. זהו אחד ההבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה המשמעותיים ביותר בסופו של דבר.

 

מה מאפיין את לימודי הנדסת תוכנה?

לימודי הנדסת תוכנה הם כאמור, לימודים מורכבים ולא כל אחד יכול להתקבל אליהם כמו ללימודי מדעי המחשב. אבל יש הבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה.

בלימודי הנדסת תוכנה ניתן דגש רב לפיתוח תוכנות הנדסאיות, מתן פתרונות הנדסאיות למערכות ממוחשבות, התלמידים רוכשים ידע הנדסי שבסופו של דבר מובילים אותם לתואר ראשון בהנדסה. בוגרים אלו יכולים להתקדם בתארי המשך בהנדסה.

 

למה שוכחים את ההבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה?

המשותף בין שני התחומים הוא אכן רב ולכן מי שלא בעל ידע בתחום נוטה לטעות בין השניים.

 

זמן הלימודים די חופף

גם תואר במדעי המחשב וגם תואר בהנדסת תוכנה מקבלים לאחר לימודים של שמונה סמסטרים, במרבית המכללות מדובר ב-4 שנות לימוד. אמנם ניתן למצוא מכללות בהן ניתן לקבל תואר במדעי המחשב תוך 6 סמסטרים, אך אין הרבה כאלו.

 

תחומים זהים בתעשיית ההייטק

הבלבול הוא טבעי גם בגלל שהרבה מכללות מציעות לימודים אלו כזהים. חלק ניכר מהלימודים אף זהה. נמשיל זאת ללימודי הידרותרפיה וספורט טיפולי – גם לימודי הידרותרפיה וגם לימודי ספורט טיפולי מצריכים ידע באנטומיה ובפיזיולוגיה של גוף האדם. לכן יתכן ויהיו קורסים משותפים לשתי הקבוצות ובהמשך כל אחת תתפצל ללימודים המייחדים אותה.

 

השכר די חופף

גם אם נעזוב את עניין הלימודים בצד. הנתונים שבשטח מצביעים על שכר זהה בין מהנדסי תוכנה בעלי תואר ראשון לבין בעלי תואר ראשון במדעי המחשב. הנתונים נבדקו לאחר שהם צברו ותק של ארבע שנים.

למרות זאת, ניתן לראות שלבעלי תואר בהנדסה קל יותר למצוא עבודה משתלמת מאשר בעלי תואר במדעי המחשב. מכל ההבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה, מצאנו הבדלים לא מעטים…

 

שורה תחתונה

אם נתמצת את ההבדלים בין מדעי המחשב להנדסת תוכנה נראה כי לימודי הנדסת תוכנה מובילים בסופו של דבר לקבלת תעודת תואר בהנדסת תוכנה בשונה מלימודי מדעי המחשב שלא מקנים תואר בהנדסה אלא תואר במדעים.

 

Exit mobile version