קווים עיצוב פנים

כל מה שאתם צריכים לדעת על תוכנית ריצוף

ריצוף לבית
תמונה: freepik

ריצוף הרצפה יתבצע על ידי הרצף, אך את המרצפות בדרך כלל רוכשים בעלי הבית. לשאלה כמה מרצפות לקנות ובאיזה גודל אין תשובה אחת וזאת כיוון שכל בית שונה וכל מרצפת באה בגודל משלה. רגע לפני ההגעה לחנויות המוכרות מרצפות, כדאי לבצע תוכנית ריצוף.

מהי תוכנית ריצוף?

תוכניות שנעשות בבית באות לבחון את התוצאה הסופית לה אפשר לצפות, עוד לפני שנכנסים אנשי המקצוע. כדי להבין כיצד ייראה הריצוף בסופו של דבר, כדאי לייצר תוכנית אשר תביא בחשבון את הגודל של החלל ותוכל לבחון היכן יתבצע חיתוך של המרצפות. האריחים שבחנות לא תמיד נראים יפים בבית (או בחלל העסקי) והסיבה לכך היא שיש לחתוך אותם ושלא תמיד הפרופורציות של החדר מתאימות לפרופורציות שלהן.

תוכנית ריצוף לוקחת את הגודל של החדר ומדמה כיצד הוא ייראה עם מרצפות בגדלים שונים. היא עושה חישוב של כמויות הריצוף ובוחנת היכן כדאי לחתוך את המרצפות כך שהמראה יהיה הטוב ביותר (כלומר, מסבירה לרצף מאיפה להתחיל את העבודה). לאחר שישנה תוכנית ברורה, אפשר להגיע לחנות ולקנות את המרצפות בגדלים הנכונים ובכמויות הנדרשות לבניה.

כיצד מכינים תוכנית ריצוף?

הכנת התוכנית ותכנון החלוקה דורשת הדמיה של החלל. לשם כך יש להעביר למעצבים המתמחים בתחום את תוכנית הבית (בין אם מדובר על חדר יחיד ובין אם על הבית כולו) וכל פרט שנראה שישפיע על החלל כמו: האזורים בהם יעמדו הרהיטים, גודל הריצוף (או שני גדלים אם יש דילמה בין מספר אפשרויות). במקרה של התלבטות ושאלות, יש להעלות זאת אל מול המעצבים.

לאחר קבלת הנתונים מעצבים ישבו על התוכנית ויבחנו מהי הדרך הנכונה ביותר לרצף את הבית. הם ימליצו מאיפה להתחיל את הריצוף ויוכלו לדמות שני גדלים שונים של מרצפות כדי להעריך מהי האפשרות הטובה ביותר לבית. בסיום יהיה גם כתב מידות שאיתו אפשר יהיה ללכת לחנות ולקנות את הכמות הנדרשת לריצוף החלל.

היתרונות של התוכנית

הכנת התוכנית היא אינה במסגרת פעולות שחובה לבצע אותן. אפשר לשנות את הבית גם בלי תוכנית מקדימה, אך כדאי להכיר את היתרונות של תוכנית הריצוף לפני קבלת ההחלטה לרצף.

התאמה עיצובית

הדמיה של מראה החדר או החלל תאפשר לבצע החלטה עיצובית שנכונה לו ונכונה לסגנון העיצובי הרצוי. היום ישנה נטייה לבחור באריחים גדולים, אך אלו לא תמיד מתאימים וכדאי לדעת מהו גודל האריח המושלם.

רכישה נכונה

תוכנית מפורטת יכולה לחסוך בעלויות. רכישה של יותר מדי אריחים או מעט מדי יכולה לשנות את התקציב וניתן להימנע מכך בתכנון נכון.

גימור מושלם

תכנון נכון מוביל לגימור מושלם. ההדמיה מביאה בחשבון את הרהיטים והמרכיבים השונים שיהיו בבית וקובעת כיצד נכון לרצף את החלל. קווים מזמינה אותך לשמוע עוד על תוכניות ריצוף וליהנות מבית בגימור מושלם.

 

Exit mobile version