Site icon קווים עיצוב פנים

וילונות מעוצבים לחדר שינה

קרדיט תמונה: freepik

חדר השינה הוא בין החללים החשובים בבית שלנו. זה המקום שבו אנו מתעוררים, מתמלאים באנרגיות חדשות ליום שמגיע וזה גם המקום שבו אנו סוגרים את היום, עוצמים את העיניים, מתרוקנים, שוכחים מהכל, נרגעים ונרדמים. זה המקום שבו אנו מתייחדים עם בן או בת הזוג, זה המקום שבו אנו חולמים חלומות, מקום שכולו מרגוע, שקט ושלווה. אם גם אתם בתהליך של מעבר לבית או דירה חדשים, אם גם אתם משפצים או שפשוט בא לכם לשדרג את חדר השינה ולעשות לו הום סטיילינג, מומלץ מאוד לשלב בתהליכי הרכישה שלכם וילונות מעוצבים לחדר שינה.

 

איך בוחרים וילונות לחדר השינה?

לפני שנציג בפניכם את השלבים והכללים החשובים בבחירת וילונות, כדאי שתדעו שיש כל מיני סוגים של וילונות. וילונות יוקרה מבדים טבעיים, וילונות מבדים סינטטיים, וילונות שמתאימים לחלל מודרני, וילונות קלאסיים, וילונות לחלל חם וכפרי…רק אחרי שאתם בוחרים את סגנון הוילונות ואת הבד מהם הוילונות עשויים, תוכלו להמשיך הלאה.

בבחירת וילונות יש כמה שלבים עיקריים:

  1. וילונות בהתאמה אישית או קנייה של גודל סטנדרט – כדי שתבינו האם אתם צריכים להשקיע בוילונות בהתאמה אישית או לבצע רכישה שמתאימה לגודל סטנדרטי, אתם צריכים למדוד, איך לא ? את החלון שלכם. עליכם למדוד את הגובה ואת האורך. אם אתם מתלבטים לגבי גובה הוילון, חשוב לזכור כי מרבית חדרי השינה בישראל נחשבים לקטנים ולכן חלון ארוך מאוד עלול להוות אלמנט מאוד מרכזי שיתפוס מקום רב ורק יקטין את החלל. בחדרי שינה עם עיצוב מודרני, מומלץ לבחור וילון רומי או וילון מסוג סטריפ. הוילונות הללו נותנים תחושה אוורירית מאוד ומכסים רק את השטח של החלון ולא את הקיר כולו.
  2. מה לגבי המסילה? – כמו שיש סוגים שונים של וילונות, יש גם סוגים שונים של מסילות וזה עוד משהו שצריך לקחת בחשבון בהתאם לסוג החלון, גודל הוילון ומאפיינים נוספים.
  3. גוון – אם במשך עשרות שנים, שלטו השמנת והלבן, הצבעים האלה כמעט נכחדו והיום ניתן ונהוג לשלב צבעים ממשפחת הכחולים, הירוקים, הסגולים ואפילו החומים בחדר השינה. הטכנולוגיה הגיעה גם לתחום הוילונות ובהחלט ניתן לבחור בהדפסות דיגיטליות בשילוב מוטיבים או פרינטים כמו פרחים, צבעי מים, צבעים אסטרקטיים ועוד…
  4. תפירה – אחד הטיפים הכי חשובים הוא להתאים את סוג הבד לסוג התפירה. יש שני סוגים של תפירות: מסודרת ופראית. קפלים בעלי מראה מסודר, תפרים משולשים וכפלים שטוחים מאפיינים את התפירה המסודרת. בתפירה הפראית לעומת זאת יש כמו סרטים מכווצים אותם תופרים בקצה הווילון (ממש כמו החצאיות של שנות ה-80). בעוד התפירה המסודרת תתאים כמעט לכל סוגי הבדים, התפירה הפראית תתאים יותר לבדים טבעיים כמו פשתן, משי וכותנה.
Exit mobile version