Site icon קווים עיצוב פנים

מה עדיף מיטה וחצי או מיטה זוגית

קרדיט תמונה: freepik

עם הוצאת מיטת היחיד מן החדר, בעיצוב ותכנון חדרי שינה של בני נוער, עולה השאלה כיצד לעצב נכון את החדר, באופן שיהיה רלוונטי לשנים ארוכות ולא ישתנה כל אימת שהמתבגרים משנים את דעתם והעדפותיהם. מלבד האלמנט העיצובי יש לתת את הדעת גם על הנוחות והפונקציונליות של פרטי הריהוט השונים.

הפריט הדומיננטי ביותר בחדרי השינה הוא המיטה. לחדרי המתבגרים נהוג לרכוש אחת משתי אפשרויות: מיטה וחצי או מיטה זוגית.

הסטנדרט לאורך מיטה בישראל הוא 1.90, כאשר ניתן גם למצוא מיטות באורך 2.0 מטרים, כאשר ההבדל בין מיטה זוגית למיטה וחצי הוא ברוחב המיטה. מיטה וחצי היא מיטה ברוחב 1.20 ואילו מיטה זוגית היא ברוחב 1.40 לכל הפחות, כאשר ניתן לרכוש גם מיטות זוגיות רחבות יותר.

 

היתרון ברכישת מיטה וחצי

מיטה וחצי מתאימה לאדם אחד בנוחות, ולשני אנשים בצפיפות מסוימת, או בתנוחת התכרבלות למי שמעדיף. כאשר המיטה מיועדת לבני נוער, לרוב מגיל 12, מידות המיטה יתאימו לנער או לנערה המתבגרת לשינה נוחה, ואף לאירוח חבר או חברה ללינה מעת לעת. היתרון הבולט של המיטה הוא המרחב שהיא תופסת בחדר- שהוא מצומצם יותר ממיטות רחבות ממנה. מיטה וחצי תשתלב בנקל במרבית חדרי השינה, ותותיר מקום לספריה, ארון ושאר פריטים רלוונטיים.

מיטה זוגית

מיטות זוגיות כאמור הן מיטות רחבות יותר, אשר מתאימות בהגדרתן לשני אנשים. רכישה של מיטה זוגית תבטיח רלוונטיות של המיטה, גם לתקופה שהמתבגרים יגדלו ויהפכו לאנשים צעירים, וייתכן אף שיצרפו בן/בת זוג למיטתם. בתחום השינה אין ספק שגודל ומרחב הם יתרון משמעותי, ומיטה זוגית בהחלט עדיפה על מיטות צרות ממנה. יחד עם זאת, חשוב להתאים את המיטה לחלל החדר ולצרכי האחסון ופרטי הריהוט הנוספים בו. מיטות זוגיות הן פריט ריהוט מועדף לחדרי שינה ונוער גדולים מן הסטנדרט, אשר מספקים יתר מרחב וגודל המיטה אינו יוצר צפיפות בחלל.

מיטה מתכווננת

אחד הטרנדים המובילים בענף השינה כיום הוא מיטות מתכווננות, המספקות תמיכה ונוחות יתרה לגב ולרגליים. חשוב לציין כי הן בתחום המיטות הזוגיות והן בתחום מיטות הנוער במידת מיטה וחצי, ניתן לרכוש מיטה מתכווננת. מיטה וחצי לרוב תגיע עם מנח ראש מתכוונן בלבד, כאשר המיטה כולה תתכוונן בצורה אחידה, בעוד שמיטות זוגיות יגיעו עם שני מזרונים, תמיכה נפרדת לחלק העליון ותמיכה נפרדת לרגליים.

Exit mobile version