Site icon קווים עיצוב פנים

עיצוב בתים מודרניים – קווים לעיצוב ייחודי

קרדיט תמונה: pixabay

הקושי בעיצוב הבית הוא שאנו מצד אחד רוצים בית יפה, אך בבד בבד אנחנו לא רוצים בית גנרי, עם יופי מוכתב על ידי הנורמה והבחירות האוטומטיות של החברה כיום. עיצוב הוא אמנות, ובאמנות יש חופש ביטוי. היכולת לשלב ביטוי עצמי אמנותי לצד מענה על צרכים טכניים שונים שהבית צריך לספק, הוא אתגר בפני עצמו, ובכל המדובר בתהליך עיצוב בתים מודרניים, חשוב להיות בפוקוס ולזכור שבסופו של יום, עומדים לגור שם אנשים, והמרחב הזה צריך להרגיש כמו בית.

אין כמו בבית, אבל לא בכל בית, ויש בתים שהתחושה בהם טובה יותר מאחרים. אנחנו בטוחים שגם אתם מחזיקים בתוככם מספר רעיונות וזיכרונות על מה יכול להפוך את הבית שלכם למקום עם התחושה הזו, של בית, ואת זה חשוב לבטא בצורה בהירה בתוך העיצוב הכללי.

 

עיצוב בתים מודרניים ובתים בכלל

עיצוב בתים מודרניים הוא כמו כל דבר אחר בעולם העיצוב – תהליך. תוך כדי תנועה מגלים דברים שלא ידענו קודם, לומדים, משנים, ואפילו מתחילים מחדש לעיתים, כי בית לא בונים כל יום. תהליך עיצוב הבית שלכם, בין אם הוא כחלק משיפוץ ובין אם בבנייה מאפס, דורש אתכם, במלואכם, לפחות בהתחלה, כדי שהארכיטקטים שעובדים על העיצוב יוכלו לבטא בתוך העיצוב את היצירה שלכם, החזון שלכם, דרך כלי העבודה והידע שלהם.

אפשר לחשוב על האדריכל, אולי, כמעין מתווך, איש מקצוע שיודע כיצד לתווך בין הרעיונות שלכם, החלומות שלכם, הפרספקטיבה שלכם, לבין המציאות הגולמית, הפיסית, הקונקרטית, בצורה של תכנון בהתאמה אישית. עיצוב בית בעולם המודרני הוא תהליך מורכב, שכן אנו עובדים עם אינספור סוגי חומרים, המון מערכות טכנולוגיות, חשמל, צנרת, תאורה, ועוד ועוד ועוד. היכולת של האדריכל לקחת את כל הרעיונות שלכם, ולתפור מהם חליפה מותאמת אישית, בתוך מגבלות התקציב, תקנות הבניה, והחומרים השונים הזמינים לו, היא מלאכת מחשבת של יצירה ייחודית, בכל פעם מחדש.

במילים אחרות, אתם יכולים להתחיל עוד היום לחשוב, לחלום, לפנטז, ולרשום, כי גם אם הבית שלכם הוא חלום רחוק ומתוק, ככל שתהיו יותר מדויקים עם מה שתרצו, כך יהיה קל יותר להביא זאת לידי ביצוע.

 

רגע, אבל מה זה בעצם "בית מודרני"?

בעולם העיצוב והאדריכלות כל הנושא של עיצוב בתים מודרניים הינו קונספט וויזואלי מאוד ספציפי, של מראה יוקרתי, ולעיתים קר, כאשר הדגש הוא על נוחות בשימוש. אנו חיים בעולם עתיר טכנולוגיה, וגם הבית שלנו, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא, מכיל המון טכנולוגיה. עיצוב בית בעידן המודרני דורש התייחסות לכל הגורמים הללו, לצד תפיסת היופי והאסתטיקה של ימינו.

העיצוב המודרני כולל אלמנטים כגון מינימליזם של פרטים, עבודה עם חומרים כגון בטון, ברזל וזכוכית, נטייה לצבעים ניטרליים יותר, שמנת, לבן ואפור, תאורה פונקציונלית מאוד, ועוד.

Exit mobile version