Site icon קווים עיצוב פנים

עיצוב הבית בעבודות טיח מיוחדות

 

עיצוב הבית היא משימה שמכילה בתוכה שורה ארוכה של פעולות ואפשרויות עיצוב, ולכל אחת מאלה ישנן גם אלטרנטיבות. אחת האלטרנטיבות הפחות מוכרות היא זו של עיצוב הבית בעבודות טיח מיוחדות, כאלטרנטיבה לחיפויי פנים ולעיצוב בכלל. אז מה אפשר לעשות במסגרת עבודות טיח מיוחדות ואיך כל זה קשור לאיטום ובידוד הבית? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

אז איך מעצבים בית באמצעות טיח?

ובכן, קירות הבית הם אולי פריט העיצוב החשוב ביותר בבית. הסיבה לכך נובעת משטח הפנים הגדול של קירות הבית, שטח פנים שהופך אותם לבולטים, נראים ובעלי השפעה דרמטית מכל זווית ובכל חלק של הבית. גוון לא נכון של קירות הבית יכול לפגוע בשורה של מהלכי עיצוב מסביב וגוון נכון יכול להפוך עיצוב סטנדרטי לעיצוב יוצא דופן. אבל עיצוב הבית באמצעות צבע זה תחום מוגבל מאוד, שאותו אפשר מאוד להרחיב באמצעות עבודות טיח מיוחדות. ככלל, הטיח הוא שכבת איטום המיושמת על גבי קירות השלד באמצעות שלוש שכבות של טיח גס, טיח ביניים וטיח חיצוני (שליכט), שאותו לבסוף מכסים בשכבה אחת או יותר של צבע.

עיצוב הבית בעבודות טיח מיוחדות מבוצע באמצעות משחק במאפיינים השונים של הטיח ובכלל זה מידת הגירעון שמכריעה את מידת החספוס שלו, גוון הטיח ותצורת הטיח וגילופו. כך למשל, אחת מפעולות העיצוב היותר שכיחות בתחום הטיח היא הפעולה של יישום טיח במריחה או בשפריץ במידת גסות וחספוס גבוהה. בשיטת יישום זאת ניתן ליצור מגוון רחב של מרקמים לקיר, הן לפי מודל מסודר שחוזר על עצמו והן באמצעות מודל יותר אקראי. שיטת עיצוב נוספת באמצעות טיח, היא שיטת הלבנים או הבריקים כתחליף לבריקים אמיתיים. הבריקים הם למעשה מעין לבנים קטנות, באמצעותן ניתן לבצע חיפוי קירות בסגנון כפרי או כפרי מודרני בדומה לעיצוב של אח לחימום. באמצעות טכניקות מתקדמות של יישום טיח ושילובי גוונים, ניתן ליצור את אפקט הבריקים באמצעות גילוף חכם של הטיח, תוך שימור המראה האותנטי של בריק אמיתי.

 

טיח פנים וחוץ

אחרי שאמרנו את כל זה, עיצוב הבית בעבודות טיח מיוחדות היא משימה שמתאימה בעיקר לקירות החוץ של המבנה או לאזורים מאוד מוגדרים בחלל הפנים של המבנה. הסיבה לכך היא קודם כל מכיוון שבתוך הבית אנחנו רוצים קירות חלקים שנעים לגעת בהם ושלא יכולים לפגוע או לשרוט אותנו במגע עימם. שנית, טיח הוא למעשה חומר איטום ובידוד וככל שנגלף אותו יותר או נשחק בעוביו, כך נשיג אפקט פחות טוב של איטום ובידוד. העיצוב השכיח ביותר לטיח פנים הוא עיצוב השפכטל או שליכט שמתמקד בהענקת מראה חלק מאוד לקירות, או כאמור עיצובים מיוחדים באזורים ספציפיים של הדירה (למשל בריקים באזור התנור במטבח).

 

Exit mobile version