Site icon קווים עיצוב פנים

איתור נזילות במצלמה טרמית

אחת הבעיות והמגבלות הנפוצות בבית היא נזילה, אבל לא תמיד מצליחים למצוא מאיפה היא מגיעה. עם שנים והטכנולוגיה התחילו להמציא פתרונות רבים לאיתור נזילות, אחת הטובות מבינהן היא איתור נזילות במצלמה טרמית. איתור נזילות במצלמה הביאה למעשה לסוג של מהפכה בענף הנזילות משום שבעבר היה צריך לשבור קירות ורצפות בכדי להבין איפה מקור הנזילה. היום אין זה כך. המצלמה הטרמית פועלת באמצעות טכנולוגיה של אינפרא אדום ומזהה בקלות הפרשי טמפרטורה. ברגע שיש נזילה סמויה יש לציין, אינסטלטור המחזיק במצלמה ובידע המתאים או מומחה לאיתור נזילות מזרים מים חמים בכל הצינורות ובאזור שבו יש מים קרים, המצלמה יודעת לזהות את המיקום המדויק שלה. המצלמה מראה על גבי מסך מיוחד צבעים קרים וחמים וכך למעשה יכול המומחה nuflow איתור נזילות לאתר את הנזילה במהירות וביעילות, מבלי לשבור קירות וגם לתקן את הנזילה תוך זמן יחסית קצר.

למה זה חשוב לאתר נזילות מים?

נזילות יכולות לקרות בכל עונות השנה, ובכל מקום בארץ, נזילות שקורות מכל מיני סיבות ובכל מיני מקומות. אסור להזניח נזילה כזו כיוון שהמים עשויים לחלחל ולגרום לנזק בתוך המבנה, לכן חשוב לבצע איתור נזילות על מנת לא לגרום לנזק קשה לבניין, לעובש, התפשטות לעוד אזורים, רטיבות ולחות. הלחות הינה דבר שמזיק לבריאות לאנשים הנחשפים אליה בתדירות גבוהה, ולכן חשוב מאוד לאתר את הנזילה ולטפל בה.

איך מטפלים בנזילת מים?

על מנת לטפל בנזילות ישנם מומחים הפועלים לפי אזור הנזילה וחומרת הנזילה, על כל אדם החושד בנזילה לפנות לאחד מהמומחים, במצבים כאלה מומלץ מאוד לא להתפשר על כל אינסטלטור. כאשר יגיע מומחה הוא יאתר את הנזילה ולאחר מכן יתקן לפי הצורךהחלפת צנרות, איטום קירות או תיקון הברז הנוזל.

ישנם מספר דרכים לאיתור נזילות, בניהם

·        איתור נזילות בעזרת גז (לרוב עם צבע)

·        איתור נזילות בעזרת קול

·        איתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית

איך מאתרים מים בעזרת מצלמה טרמית?

הקידמה הטכנולוגית הובילה לכך שכיום כמעט ואין אינסטלטורים המגיעים ללקוח עם ארגז כלים לצורך התקנת צנרת ביוב בבית, רובם הגדול מגיע עם מכשירים טכנולוגיים שמסייעים בפתיחת סתימות או איתור נזילות. אחד העזרים לאיתור נזילות היא המצלמה התרמית המגיעה לתוצאות מקסימליות.
המצלמה התרמית היא אחת השיטות הטובות לאיתור נזילות, המפתחים שלה הבינו כי כשיש נזילה הפרשי הטמפרטורות יהיו בולטיםאם זה צינור של מים קרים אז קר יותר או צינור של מים חמיםמים חמים יותר. המצלמה מראה שינויי טמפרטורות כשהיא סורקת את האזור ומתרכזת בהפרשי טמפרטורות וכך אפשר למצוא אזורים בעיתיים בהם הנזילה מתחילה או אזורים בהם הנזילה עתידה להתחיל. באמצעות המצלמה ניתן להגיע בדיוק למקור הבעיה משהו שבמשך עשרות שנים היה משימה בלתי אפשרית בתחום האינסטלציה.

Exit mobile version