Site icon קווים עיצוב פנים

ביצוע עבודות בעזרת סנפלינג

סנפלינג היא פעילות הכוללת ירידה של טיפה אנכית באמצעות חבל. סנפלינג משמש לעתים קרובות כטכניקת חילוץ חירום, שבה המציל יבצע סנפלינג אל הקורבן. סנפלינג משמש גם במערות, טיפוס הרים וקניונים. הסנפלר (האדם היורד) מחבר לעצמו רתמה ואז מחבר את החבל מלמעלה לרתמה שלו. לאחר מכן, הסנפלר יורד במהירות מבוקרת בזמן שהם שולטים בירידה על ידי שימוש בחיכוך על החבל, אותו הם יכולים לבלום או להאט על ידי משיכה בו עם מכשיר בלימה המחובר לרתמות שלהם.

סנפלינג

סנפלינג היא פעילות של ירידה למרחק אנכי באמצעות חבל אשר מאובטח מעל. סנפלינג יכול להיעשות כספורט אתגרי או כאמצעי לירידה בחירום ממקום שאינו נגיש. סנפלינג משמש גם בסביבות תעשייתיות שונות, כגון תחנות כוח, מפעלי פלדה, מחצבות וממכרות.

מערכת סנפלינג היא מערכת של חבלים, עוגנים וציוד אחר המשמש לשליטה בירידה של סנפלר. הסוג הנפוץ ביותר של הסנפלים הוא סנפלינג אויר, כאשר הסנפלר יורד עם הפנים החוצה הרחק מהסלע. טכניקה זו משמשת לעתים קרובות על פנים אנכיות או כמעט אנכיות ומספקת שליטה טובה לירידה מהירה. טכניקה אלטרנטיבית, הנקראת "הליכה במורד מדרגות" או "ירידה למטה", היא ירידה עם הפנים פנימה לכיוון הסלע. טכניקה זו מאפשרת ירידה מבוקרת יותר אך יש לה קושי מוגבר בשל הראות המוגבלת כאשר מסתכלים מטה אל הרגליים ואי אפשר לראות את הצעד הבא. סנפלינג הוא סוג של ירידה שבו האדם השולט בחבל, המכונה "סנפלר" או "חבל", מרפה מהחבל ומחליק במורדו בצורה מבוקרת. הסנפלינג נעשה לרוב עם רתמת טיפוס סביב המותניים ומגפיים מיוחדים עם אחיזות מתכת לחיבור לחבל. מכשירי סנפלינג נמצאים בשימוש גם על ידי arborists ואנשי מקצוע הצלה.

עבודת סנפלינג בגובה היא פעילות עבודה הכוללת ירידה ממבנה או מבנה באמצעות חבל. עבודות סנפלינג משמשות לגישה לאזורים שקשה להגיע אליהם, כמו צמרות בניינים גבוהים או ארובות. עבודות סנפלינג בגובה מבוצעות לרוב על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומחייבות שימוש בציוד בטיחות מתאים. לאדם שמבצע את עבודת הסנפלינג יהיה תמיד קצה אחד של החבל מחובר אליו והוא יחובר לחברי הצוות שלו בחבל שני. זה אומר שאם הם היו מאבדים את האחיזה בחבל הראשון, יש להם דרך נוספת למנוע את עצמם מנפילה. חברי הצוות יחוברו יחד עם חבל שלישי ליתר אבטחה. סנפלינג הוא ירידה של טיפה אנכית, הנעשית באמצעות חבלים. הסנפלינג נעשה באמצעות חבל ומכשיר, הנקרא מתלה סנפלים או מכשיר סנפלינג.

האדם שיורד בירידה האנכית נקרא "סנפלר" או "ראפלר למטה". האדם שנשאר בראש כדי לשלוט בירידה של הסנפלר נקרא "המגן". לעבודה זו בגובה יש סיכונים רבים הנלווים אליה שיידונו בהרחבה להלן.

לעבודות נוספות באמצועת הסנפליג ביקרו באתר: ab-gvahim.co.il

סיכונים הקשורים לעבודה מסוג זה:

ישנם סיכונים רבים שמגיעים יחד עם סוג זה של עבודה; חלקם עלולים להיות קטלניים אם לא ייקחו אותם ברצינות. כמה סיכונים שמגיעים עם סנפלינג הם: החלקה, להיתפס על משהו בדרך למטה, וליפול מקצה. רפלרים צריכים תמיד לוודא שיש להם את ציוד הבטיחות שלהם לפני שהם מתחילים לרדת. רפלרים צריכים גם לאבטח את הרתמה שלהם כמו שצריך

Exit mobile version