Site icon קווים עיצוב פנים

הדרך לאיתור נזילה בצנרת

נזילות בצנרת הן למרבה הצער תופעה רווחת ונחתלם של רוב המבנים במדינת ישראל, ללא קשר לגיל שלהם. זה נכון שמבנים ישנים הם בעלי נטייה גבוהה יותר לפתח מקורות לנזילות, זאת לאור הבלאי הטבעי והשחיקה הנוספת שמתרחשת לאורך השנים, פגיעות שיכולות להתרחש כתוצאה משיפוצים לא מקצועיים שנעשו באופן שלא שמר על הבסיס ויצר תנאים שהובילו לנזק באופן מידי או לאורך זמן. יחד עם זאת ולמרות שחלק ארי מהמבנים בישראל הם ישנים מה שהופך את רוב הדיירים לסובלים מהמחלה הזאת, נזילה בצנרת רחוקה מלהיות צרתם רק של הדיירים של הבתים הישנים. למרבה הצער, מבנים חדשים אינם חפים מתקלות, ההפך הוא הנכון. למעשה, במשך שנתיים מרגע סיום בנייתו של מבנה חדש, הקבלן נושא באחריות על לקויות בנייה שהתרחשו בעקבות בנייה לקויה ונושא בעלויות לטיפול ותיקון שלהם. ככל שבעלי הנכס מציגים סיכום של מהנדס שמציג את הליקויים, על הקבלן מוטלת החובה לשאת בעלויות של הטיפול שלהן.

במסגרת בדיקת המהנדס ללקויות הבנייה, בדיקה שנקראת בדק בית מתבצע גם איתור נזילה בצנרת באמצעים טכנולוגיים שונים במטרה לאתר לקויות שמובילות לנזילות. חשוב מאד להקפיד שהבדיקה נעשית באופן מלא ויסודי. כדאי להזכיר שבדק בית זו בדיקה שכדאי לבצע בכל מקרה של כניסה לבית חדש מבחינת הדיירים, גם אם הוא לא חדש מבחינת זמן החיים שלו.

איתור נזילה בצנרת מקובל לעשות באמצעות מצלמה תרמית שמאפשרת איתור מהיר, קל ונקי של נזילה מבלי לחשוף בלטות ולפגוע בחיפוי. איתור נזילה בצנרת באמצעות מצלמה תרמית מבססת את איתור הנזילה על בסיס חיישני חום. במקום שבו יש העדר חום משמעותי וחריג ביחס לשאר האזור המצלמה תראה כחול וכך ניתן יהיה לדעת שזה אזור שיש בו קירור גדול יותר, כלומר גורם זר, שלא אמור להיות שם שמפיץ קור, כלומר נזילה של מים. איתור נזילה בצנרת באמצעות מצלמה תרמית מאפשרת לאתר את מקור הנזילה בצורה מדויקת מבלי לשבור את הראש או את הקירות ובכך לספק פתרון מושלם עם מינימום של טרחה ומינימום של עלויות.

Exit mobile version