Site icon קווים עיצוב פנים

המדריך לבחירת אינטרפוץ לחדר האמבטיה שלכם

קרדיט תמונה: freepik

ברז אינטרפוץ למקלחת יוצר מראה אלגנטי, נקי ומינימליסטי. בשל נוחות השימוש שבו ובשל מראו האסטטי, הבחירה בברזי אינטרפוץ הפכה להיות כמעט מובנת מאליה בעת התכנון או השיפוץ של כל חדר האמבטיה. 

מקור השם אינטרפוץ מגיע מגרמנית ומשמעותו 'מתחת לטיח'. השם מתייחס לשיטת ההתקנה שלו אשר מטמיעה אותו בתוך הקיר. המנגנון של האינטרפוץ הוא נסתר, והחלק היחידי שנראה מחוץ לקיר הינו ידית ההפעלה של הברז. 

את ברז האינטרפוץ ניתן להתקין הן במקלחת והן באמבטיה. מנגנון האינטרפוץ מחבר בין הצנרת לבין הברז, ומביא ליציאת המים דרך המזלף על ידי הזזת ידית ההפעלה של הברז. ניתן לבחור בברז אינטרפוץ הכולל רק ידית הפעלה וראש מקלחת או בברז אינטפרוץ הכולל גם חיבור למזלף אשר נתלה על הקיר.

 

אילו סוגי אינטרפוצים קיימים?

קיימים מספר סוגי אינטרפוצים לאמבטיה, אשר נבדלים זה מזה במספר היציאות הקיימות. הנה פירוט על שניים מהם:

אינטרפוץ 3 דרך – בברז מסוג זה ישנן  שתי כניסות למים, אחת למים חמים ואחת למים קרים. בנוסף, יש לו יציאה אחת למזלף רחצה (בדרך כלל ישמש עבור ראש מקלחת שממוקם במיקום נוח וגבוה).

אינטרפוץ 4 דרך – בברז מסוג זה ישנן שתי כניסות, ושתי יציאות. יציאה אחת תהיה למזלף הרחצה, יציאה שניה תשמש לרוב או עבור פתח תחתון או עבור ראש גשם בתקרת המקלחת.

 

איך לבחור ברז אינטרפוץ?

הבחירה המתאימה עבורכם בין סוגי אינטרפוץ לחדר האמבטיה, תלויה בשימושים להם אתם מייעדים אותו. הבחירה באינטרפוץ 4 דרך תהיה פרקטית מאוד ונוחה עבור מי שיש לו ילדים קטנים בבית. ברז מסוג זה יאפשר יצירה של פתח תחתון שיהיה נוח לשימוש עבורם בעת המקלחת.

אם אתם מעוניינים רק ביציאה לראש מקלחת, תוכלו להסתפק באינטרפוץ 3 דרך. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים בנוסף גם בראש גשם, תזדקקו לפתח יציאה נוסף, ולשם כך תזדקקו לאינטרפוץ 4.

 

כמה עולה אינטרפוץ?

כמו בדברים רבים בתחום עיצוב הבית, טווח מחירי אינטרפוצים בישראל רחב מאוד ותלוי בסוג ברז האינטרפוץ, בחומרים מהם הוא מיוצר, וכמובן באיכות. בנוסף, אינטרפוץ 4 דרך הוא מורכב יותר ולכן גם יהיה יקר יותר. 

טווח המחירים נע בין 140 ש"ח עבור ברז אינטרפוץ 3 פשוט, ויכול להגיע עד כ-6000 ש"ח לברז אינטרפוץ 4 מעוצב ואיכותי. 

חשוב לקחת בחשבון שבחירת דגם מאיכות ירודה עלולה לעלות ביוקר, שכן יהיה צורך להחליף אותו כעבור זמן קצר יחסית. מכיוון שהתקנת הברז כרוכה בעלות לא מבוטלת, ועדיף לשלם עבור ברז איכותי שיחזיק לשנים רבות.

 

עלות התקנת ברזי אינטרפוץ

עלות התקנה של אינטרפוץ, ללא עבודות צנרת מיוחדות, תעלה סדר גודל של 2000-3000 ש"ח פלוס מע"מ. 

עלות ההתקנה של אינטרפוץ 4 תהיה יקרה בכ-500 ש"ח מהתקנה של אינטרפוץ 3. זאת משום שיש צורך ביותר חיבורי צנרת, ועל כן נדרשת יותר עבודה. אם יש צורך בנוסף גם בפירוק ושבירה של אריחים, הדבר יהיה כרוך בעלות נוספת.

במידה שאתם מעוניינים להתקין ברז אינטרפוץ 4 במיקום בו עדיין לא קיימת צנרת, העלות עשויה להגיע לסכום של מעל ל-5000 שקלים.

 

Exit mobile version