קווים עיצוב פנים

המלצות לפני רכישת פינת אוכל מושלמת

מודרנית או כפרית? איך אתם אוהבים את הפינה האהובה בבית שלכם? מחפשים פינת אוכל סולידית, עץ מלא, גימור חלק ונקי, או אולי בא לכם לנסות משהו חדש שיכניס קצת רוח חדשה ואווירה רעננה בעיצוב הבית? ישנם בתים בהם פינת האוכל היא סתם עוד פריט פונקציונלי לארוחות המשפחתיות המשותפות וישנם בתים בהם היא ממלאת תפקיד מפתח בעיצוב המרחב בו היא ממוקמת, אבל בשורה התחתונה, כאשר אתם יוצאים למסע החיפוש שלה, כל הפרמטרים האלה צריכים להילקח בחשבון ועל כך נדבר איתכם בשורות הבאות.

freepik

אילו סוגים קיימים?

ישנם סוגים רבים של פינות אוכל, אך נראה לאחרונה כי פינות אוכל עגולות הן הפופולאריות ביותר. עבור שולחן אוכל עגול, הכיסאות שהכי יתאימו לו הם כאלה עם גב עגול, על מנת ש"יתכתבו" היטב עם צורת השולחן. כמובן שהשולחנות המלבניים עדיין נשארו באופנה וסביר להניח שגם ימשיכו להישאר איתנו לעוד הרבה זמן מכיוון שלא לכל בית מתאים שולחן עגול. מלבד הצורות העגולות והמלבניות, ניתן לראות צורות נוספות כמו: מרובעות ואובאליות.

איך בוחרים כיסאות עבור פינה מושלמת?

גם כיסאות הם בחירה חשובה בפני עצמה. ישנם סוגים רבים של כיסאות: פלסטיק, מרופדים, עץ ואפילו שילוב של כמה מהם יחדיו. אין ספק שהמרופד הוא הכי נוח, אך מבחינת ניקיון עלול להיות בעייתי. לעומת זאת, כיסאות עם משענת עץ עלולים להיות טיפה פחות נוחים, אך יתרונותיהם בהיבט הניקיון והחוזק הוא טוב יותר. הפלסטיק אמנם נראה פשוט יותר, אך גם קל לניקוי וגם נוח במיוחד.

על מה חשוב להקפיד בבחירת פינת אוכל בהיבט הפונקציונלי?

תמונה: freepik

בכל אולם תצוגה תוכלו למצוא אינספור דגמים של פינות אוכל בעיצובים וגדלים שונים. אבל לפני שאתם מגיעים לאולם התצוגה, אתם צריכים לשבת ולחשוב עם עצמכם איך אמורה להיראות הפינה שלכם. כמה מקומות ישיבה אתם זקוקים באופן שוטף לאורך השבוע ולכמה מקומות ישיבה אתם זקוקים בפרישה מקסימלית מלאה כשאתם מארחים את כל המשפחה? מהי התצורה האידיאלית של פינת האוכל שלכם ביחס למיקום שלה במרחב הייעודי שלה בבית? האם שולחן ארוך וצר מתאים לכם יותר מאשר שולחן עגול? אולי דווקא ההיפך? האם שולחן בעיצוב מרובע ממש יכולה לאפשר לכם ניצול טוב יותר של המרחב העומד לרשותכם.

בבחירת פינות אוכל, רבים מקדישים מחשבה רבה לעיצוב שלה, אבל את השימושיות החלקית שלה הם מגלים רק אחרי שהם מניחים אותה כבר במקומה, כשזה כבר מאוחר מדי. פינת אוכל היא פריט עיצוב חשוב ומרכזי, אבל עוד לפני כן מדובר בפריט שימושי מאוד בכל בית ולכן חשוב מאוד שתבינו בדיוק מה אתם מחפשים ומהי השימושיות שהיא צריכה לספק לכם באופן שוטף ובאירועים חריגים.

על מה חשוב להקפיד בהיבט העיצובי?

אחרי שאמרנו את זה, אי אפשר להתעלם מההיבט העיצובי בתהליך הבחירה של פינות אוכל. בהיבט הזה אתם רוצים לחשוב עם עצמכם מהם הגוונים שאתם מחפשים, חומרי הגלם שאתם אוהבים, האווירה שאתם רוצים שהיא תשרה במרחב הביתי, האם אתם מעדיפים את הקו הכפרי או המודרני, או אולי דווקא את המסורתי העתיק – לא לשכוח שהוא פריט בעל שטח פנים גדול, מה שהופך אותו לפריט עיצוב בעל השפעה דרמטית על העיצוב הכולל בבית. כל פער בגוון, כל חספוס מיותר וכל עיטור שלא חשבתם עליו מראש, יכולים לשנות לחלוטין את התחושות שלכם כלפיה וחשוב שתבחנו את הדברים לעומק לפני שאתם בוחרים.

הדבר שהוא אולי הכי חשוב לזכור בהיבט זה הוא, שכאשר אתם יוצאים למסע של בחירת רהיטים בכלל ושולחנות אוכל בפרט, הקפידו על כך שאתם מבצעים את הבחירה בצורה מחושבת ומסודרת, לא על בסיס מצבי רוח, לא בצורה אימפולסיבית ולא על בסיס החלטות שאתם מקבלים מעכשיו לעכשיו.

Exit mobile version