קווים עיצוב פנים

טיפים לעיצוב הסלון בבית

 

עיצוב דירת סטודנטים
תמונה: freepik

הסלון הוא החדר המרכזי בכל בית כיום. כל בני הבית משתמשים בו. כאשר אנו מארחים אורחים גם כן נוהגים לשבת בדרך כלל בסלון. לרוב יהיה מדובר גם בחלל הגדול ביותר מבין חדרי הבית ועיצוב הפנים של הסלון יהיה קריטי. אנו רוצים שהסלון יקנה אווירה נעימה, בטוחה ונוחה, שנוכל להיות בו בנחת בכל פעם שנרצה, ליהנות מתאורה מתאימה לפי הצרכים שלנו וכמובן לנוחיות בלתי מתפשרת. על כן עיצוב פנים מקצועי יוכל לעזור לנו להשיג את זה. הנה כמה טיפים חשובים לעיצוב הסלון ודברים שכדאי להתחשב בהם.

בחירת הצבעים לסלון

לצבעים יש השפעה על התחושות והרגשות שלנו בכל מקום שבו אנו נמצאים. עיצוב הבית בכלל והסלון בפרט מתחיל קודם כל בבחירת הצבעים. הצבעים יכולים להיות של הריהוט, מכשירי החשמל, פרטי הדקורציה, הווילונות, השטיחים וכמובן צבעי הקירות. האם אתם מחפשים אווירה רגועה ורומנטית יותר? האם תרצו אווירה אנרגטית ומלאת תשוקה? מה תרצו?

תאורה טבעית ומלאכותית

כאשר אנו מעצבים חלל מסוים ובוודאי בעת עיצוב הסלון אנו רוצים להתחשב בתאורה במקום. יש תאורה טבעית שהיא תאורה הנכנסת מחוץ לבית ללא צורך בהפעלה בחשמל. לדוגמה: אור השמש. אם החלונות בסלון גדולים תוכלו להבליט את התאורה הטבעית הזו במהלך היום עם וילון הזזה שניתן יהיה לפתוח במלואו כדי להאיר את המקום. תאורה מלאכותית גם כן חשוב, בעיקר לשעות הערב או לחודשי החורף בהם אין אור טבעי חזק מבחוץ ולכן נעזר בתאורה פנימית. בדרך כלל כדאי לשלב תאורה שניתן לעמעם בהתאם לצרכים שלנו אולם ניתן גם לבחור בתאורה בעוצמה קבועה.

על פונקציונאליות ודקורציה

עיצוב הפנים של הסלון יהיה שילוב של פונקציונאליות ודקורציה. כלומר מצד אחד אנו רוצים לעצב את המקום בטוב טעם, בצורה כזו שיפיק את התחושות שאנו רוצים, את החמימות והנעימות שהסלון צריך להפיק וכמובן יהיה לפי הטעם שלנו. מצד שני נראה שהוא יהיה גם שימושי ונוח. כלומר סידור וארגון הרהיטים ומערכות הישיבה, פינת קפה, תחושת של ריווח, אזורי אחסון ועוד.

בחירת שטיחים ואיך לתחזק אותם באופן שוטף?

לשטיחים בסלון יש חלק משמעותי בעיצוב. הם נמצאים על הרצפה, בולטים לעין ותופסים נפח גדול בסלון. כלומר, לרוב יהיה מדובר בשטיח מספיק גדול לאזור מערכת הישיבה כך שאי אפשר להתעלם ממנו. כדאי לבחור בשטיח המתאים בעיצובו ובצבעיו ליתר העיצובים בסלון. יתרה מכך, חשוב לתחזק את השטיח באופן שוטף כדי לשמור על אורח חייו ועמידותו לאורך שנים רבות וכמובן לשמור על הצבעים שלו בוהקים ובולטים. ניקוי שטיחים יעשה בצורה מקצועית פעם בשנה לפחות על ידי איש מקצוע שיגיע עם מכשור מתקדם וישטוף את השטיח באמצעות המכשיר המיוחד ולחץ מים. המכשיר גם ישאב את המים המלוכלכים מהשטיח ובכך ישאיר אותו יבש ונקי בשתי פעולות במכשיר אחד. כדי יהיה למרוח חומר לנטרול ריחות רעים וחיזוק בסיס השטיח.

Exit mobile version