Site icon קווים עיצוב פנים

כל השיטות האפשריות של הדברת פשפשים

הדברת פשפשים

רוב בני האדם מקדישים תשומת לב רבה, ומשאבים נוספים, ליצירת סביבת מגורים מושלמת עבורם – גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה פונקציונלית. לכל אחד ואחת יש שליטה מלאה על הרהיטים ושאר הפריטים בכל החדרים בדירה, אבל יש גם דבר אחד שהוא בלתי נשלט: החרקים שעלולים להגיע לבית.

אף חרק לא רצוי, אבל יש סוג אחד ספציפי שאמנם לא מעביר מחלות אבל משאיר סימנים מאוד לא נעימים – גם על הגוף וגם על המיטה. הכוונה היא כמובן לפשפש המיטה, או בשמו המדעי Cimexlectularius. זהו הפשפש היחיד מבין כ-50,000 סוגי פשפשים שניזון מדם של בני אדם, ולפי המומחים בתחום הוא צמוד אלינו עוד מהימים שבהם המין האנושי חי במערות. במאה ה-21 הוא עובר ממקום למקום בעיקר בזכות התנועה הרבה של בני אדם בכל העולם, ואם הוא עקץ אתכם בלילה כדאי לדעת שישנן כמה וכמה שיטות של הדברת פשפשים יעילות מאוד.

אנוקסיה

שיטת הדברת פשפשים יעילה מאוד אבל גם יקרה מאוד, ובעיקר כזו שכרוכה בפגיעה משמעותית יחסית בשגרת החיים.

האנוקסיה היא בועה גדולה מפלסטיק שאליה מוכנסים כל החפצים הנגועים בפשפשים. לאחר איטום הרמטי של הבועה מחדירים אליה גז (דו תחמוצת הפחמן), ונותנים לו לפעול במשך 3 ימים שבמהלכם הוא מחסל את כל הפשפשים. בגלל העלות הגבוהה והזמן הרב השיטה פחות נהוגה בארץ, ומשמשת בעיקר בחו"ל בבתים שיש בהם כמות גדולה מאוד של פשפשי מיטה.

שאיבה

דרך אחת לחסל את הפשפשים היא לשאוב אותם. הבעיה היא שאי אפשר להסתמך רק על שיטה זו – בגלל שבזכות הממדים הזעירים שלהם, בסך הכל כמה מילימטרים, הפשפשים יכולים להתחבא בכל מקום, כולל מקומות לא צפויים כמו סדקים בקירות ושקעי חשמל. בנוסף, הם יכולים לנוע למרחקים ארוכים ביחס לגודל שלהם, כולל מספר מטרים, כך שהם לא חיים בהכרח סביב המיטה.

בכל מקרה השאיבה חייבת להיות עוצמתית מאוד. בדרך כלל תתבצע הפעולה הזו כחלק מתהליך כולל של הדברת פשפשים.

קיטור

קיטור יבש בלחץ גבוה מיועד בעיקר לחיסול ביצי פשפשים. כל נקבה של פשפש המיטה עלולה להטיל עד 300 ביצים במהלך החיים שלה. הביצים בוקעות תוך שבוע עד חודש, וכדי לא לגלות אצלכם פשפשים חדשים אחרי ההדברה חשוב לשלב גם את הקיטור בתהליך.

הדברת פשפשים בריסוס

הבסיס של הדברת פשפשים הוא ריסוס יסודי של כל המקומות שבהם אותרו פשפשים, אחרי סריקה מקיפה של כל הבית. חברות ותיקות ומיומנות כמו מיכאל ובוריס הדברות מקפידות על שימוש במספר סוגים של חומרים – כדי לחסל גם פשפשי מיטה בוגרים וגם נימפות (השלב שבין הביצים לבוגרים). דגש נוסף הוא שימוש אך ורק בחומרים מאושרים ולא מסוכנים לאדם.

כביסה בטמפרטורה גבוהה

להשלמת הטיפול יש לכבס בטמפרטורה גבוהה – לפחות 60 מעלות – בגדים שנחשדים כנגועים בפשפשים או ביצים וכמובן גם את המצעים. לאחר מכן חשוב לייבש היטב את הכביסה, או במייבש גם כן בטמפרטורה גבוהה או בשמש.

Exit mobile version