Site icon קווים עיצוב פנים

מדוע כדאי לבחור לבית ריצוף דמוי פרקט?

קרדיט תמונה: freepik

ריצוף פרקט לבית יוצר בו אווירה מיוחדת במינה. כמובן שהחומר עצמו מתקשר לטבע, יש לו צבעים וגוונים חמים והוא יודע לבודד בצורה יעילה וטובה. תכונת הבידוד הפכה אותו לבחירה נכונה בהרבה ארצות בעלות אקלים קר, שם העץ הוא חומר גלם נגיש מיוחד. ריצוף פרקט ישדרג לכם לחלוטין את הבית וייצור בו אווירה של חמימות ויוקרה.

בישראל, ריצוף פרקט נכנס לשימוש בעשורים האחרונים וזאת כחלופה לאריחים מסוגים שונים. מי שמעוניין לעצב את ביתו ולהקנות לו סגנון מיוחד, תחושה של חול ועוד, בוחר בריצוף מעין זה. כיום ניתן למצוא סוגים רבים של פרקטים לרבות כאלה אשר עשויים מעץ אמיתי מלא ועד כאלה שעשויים מחומרים סינתטיים. בשנים האחרונות בשל התפתחות טכנולוגיית הקרמיקה, הופיע גם גרניט פורצלן דמוי פרקט העשוי מקרמיקה והוא מהווה חלופה חכמה ויעילה יותר לעץ.

מדוע כדאי לבחור בריצוף דמוי פרקט ולא בפרקט עץ אמיתי?

פרקט עץ אמיתי ובמיוחד כזה שעשוי מעץ מלא, דורש תחזוקה משמעותית ביותר. הוא לא מגיב טוב לכל סוג של רטיבות ולא ניתן לשטוף אותו במים כפי שנהוג עם קרמיקה, הוא נוטה להתעוות, להיסדק, הוא חדיר לכתמים, פגיע לשריטות והוא איננו אוהב שינויי טמפרטורה קיצוניים. הוא דליק ועוד. כלומר, מדובר ללא ספק בחומר חי עם כל היתרונות והחסרונות שלו. על אף שפרקט מקנה לא מעט יופי לבית, עם המודעות העולה לשמירה על איכות הסביבה בכלל ועל העצים בפרט, בחירה בחלופה של קרמיקה דמוי פרקט היא לא רק הגיונית אלא מהווה את הדבר הנכון לצורך שמירה על הטבע. ריצוף קרמיקה דמוי פרקט מקנה את כל היתרונות של העץ מבחינת המראה בלי כל החסרונות שלו. הוא עמיד ביותר, בלתי חדיר ללחות, איננו נשרט ואיננו דורש תחזוקה מיוחדת לרבות שטיפה קלה ופשוטה. ריצוף קרמיקה דמוי פרקט איננו מתעוות, איננו דליק והוא מתאים ביותר לאקלים הישראלי הכולל לא פעם גם שינויי טמפרטורות קיצוניות.

ממה עשוי ריצוף דמוי פרקט?

כיום ניתן למצוא ריצוף דמוי פרקט ממגוון רחב ביותר של דוגמאות עץ מדומה כאשר הזנים הפופולאריים ביותר של העצים מיוצגים עם כל הגוונים והצבעים לרבות טקסטורות שונות של חלק, מחוספס ועוד, עם עיניים, ללא עיניים ואפילו במראה של עצים שעברו יישון של שנים רבות. אם תיכנסו לחנות קרמיקה איכותית תתקשו לזהות ממבט ראשון שמדובר על קרמיקה דמוי פרקט שכן ההדמיה היא מאוד טובה ומתקבלת התחושה החמה שמעניק פרקט עץ אמיתי. למעשה, ניתן לומר כי אין מראה עץ שלא תוכלו למצוא בקרמיקה דמוי פרקט, מהעצים הפשוטים ביותר כגון: אורן ועד העצים הקשים והיקרים ביותר כגון: אלון, אירוקו ועוד רבים, בגימור מט עד מבריק, עם טקסטורה חלקה או מחוספסת. קיימים כיום גם אריחים דמוי פרקט לשימוש בחדרים רטובים וכן לדק ולמרפסת. מעבר לכך, ההדמיה של העץ היא איכותית מאוד עד כדי כך שכמעט ולא רואים חזרה של דוגמת העץ.

מהם הגדלים של ריצוף דמוי פרקט?

באופן עקרוני, כאשר מנסים לדמות פרקט אמיתי גם האריחים צריכים להיות דומים בצורה שלהם לאלה של פרקט אמיתי ועל כן, ריצוף דמוי פרקט לרוב מוצע עם אריחים בעלי צורה מלבנית מוארכת כמו קשרים של עץ. קיימות מידות רבות ושונות שיכולות להתאים לכל צורך עיצובי העולה על הפרק. האורך של האריחים יכול להגיע עד 140 ס"מ והרוחב שלהם עד 80 ס"מ.

כמה יעלה לכם ריצוף דמוי פרקט?

אם אתם תוהים לגבי ריצוף דמוי פרקט, כדאי שתדעו כי המחירים של ריצוף מעין זה אינם יקרים במיוחד ביחס לקרמיקה מסוג אחר והמחיר שלהם נמוך יותר לעומת המחיר שלהם לפני כמה שנים כאשר רק החלו לייצר אותם. גם עלות ההנחה של פרקט דמוי עץ איננה שונה מזו של קרמיקה רגילה והיא זולה יותר מהנחת פרקט עץ אמיתי המצריכה מיומנות שונה וכן פעולות נוספות של הרכבה והתאמה. עם קרמיקה דמוי פרקט פשוט מניחים, שוטפים ונהנים.

אם החלטתם לרכוש עבור ביתכם פרקט דמוי עץ, חשוב שתרכשו אותו מחברה אמינה המספקת פרקט מעין זה באיכות הטובה ביותר וברמה הגבוהה ביותר.

Exit mobile version