Site icon קווים עיצוב פנים

מה חובה לבחון כשקונים דירה תל אביב?

Male Realtor Showing New House To Couple In Laptop Inside A New House

העליות המתמשכות והמשמעותיות של מחירי הבתים בישראל גורמים לרבות ורבים להעדיף דירה יד 2 על פני דירה מקבלן. בפרט זהו המצב האזורי הביקוש שבהם רמת המחירים גבוהה במיוחד. כשמחפשים לקנות כזו דירה תל אביב מציעה מגוון רחב של אפשרויות, וכדי לזהות את ההזדמנויות המשתלמות באמת חשוב לבצע מספר בדיקות מקדמיות. כאן בעמוד תמצאו פירוט של כל מה שחשוב לבחון בדרך להחלטה הנכונה.

בדיקות קנייניות

הקטגוריה הראשונה של בדיקות לפני רכישת דירה יד 2 היא בדיקות קנייניות. בין השאר חשוב לבחון מיהם בעלי הזכויות בנכס, לוודא שאין מניעה למכור אותו, לגלות אם קיימים עיקולים או שעבודים וגם אם ישנה משכנתא, במקרה שבו הדירה מושכרת לברר מתי מהסתיים החוזה, ועוד.

בדיקות תכנוניות

תל אביב מזוהה עם יזמות וחופש, והיא אכן עיר של אפשרויות בלתי מוגבלות. יחד עם זאת מבחינת היחס לכל דירה תל אביב מפגינה נוקשות הכרחית: הרחבת דירה ללא היתר, למשל, עלולה לגרור קנסות משמעותיים ואפילו צו הריסה. חשוב להדגיש שמרגע שאתם רוכשים נכס, האחריות לכך שהוא יעמוד בהיתר הבנייה עוברת אליכם, גם אם לא אתם ביצעתם בפועל את הבנייה האסורה. בהתאם נדרשות בדיקות תכנוניות מקיפות לרבות השוואת המצב בשטח לרישומים בהיתר הבנייה. בנוסף חשוב לברר את זכויות הבניה בנכס.

מסמכי הבית המשותף

כשמחפשים דירה תל אביב מציעה מן הסתם בעיקר דירות בבתים משותפים. ולכן כדאי מאוד לעבור גם על מסמכי הבית המשותף – התשריט, התקנון והצו. מסמכים אלה מאפשרים לכם להבין האם למשל חנייה שמובטחת לכם אכן משויכת באופן חוקי לדירה הנמכרת. בנוסף מסמכים אלה עשויים להידרש על-ידי הבנק לצורך אישור משכנתא.

בדיקת המאפיינים הספציפיים של דירה תל אביב

השלב הבא בבדיקות המדוקדקות הנדרשות כדי להבין האם כדאי לרכוש דירה כזו או אחרת בתל אביב הוא של המאפיינים הספציפיים שלה. הכוונה היא לבדיקת המצב הפיזי של הנכס, משום שבדירות ישנות התשתיות עלולות להיות רעועות ולחייב שיפוץ משמעותי. כמו כן כדאי לבחון את מצב הבניין והתשתיות שלו באופן כללי. עוד מרכיב שמשפיע על איכות החיים וגם על שווי הנכס הוא הסביבה. בדרך כלל כשמסתכלים על הסביבה של דירה תל אביב מציעה בעיקר כבישים, עוד בניינים וגם לא מעט רעש. קרבה לריאה ירוקה מהווה יתרון של ממש, ואם ישנו נוף שובה לב מהחלונות גם הוא יעלה את ערכו של הנכס.

מימון ומיסוי

בדיקות נחוצות נוספות הן בפן הכלכלי. במיוחד חשוב לבחון את היבטי המיסוי, וכן את היכולת שלכם לממן את קניית הדירה שאתם מתעניינים בה. ככל שנדרשת משכנתא גבוהה יותר, כך עלות הרכישה בפועל מזנקת, מה גם ששיעור הריביות השונות למשכנתא גבוה למדי כיום. מומלץ להתייעץ עם מומחים מנוסים כדי לוודא שרכישת הדירה אכן אפשרית מבחינתכם.

Exit mobile version