קווים עיצוב פנים

סטיילינג לבית – מה זה ?

הום סטיילינג
תמונה: freepik

סטיילינג לבית, או בכינוי בעל הניחוח הבין לאומי שלו "הום סטיילינג", הוא מעין תחום משני בתהליך עיצוב הפנים בבית ושני התחומים כאחד הם תחומים שנפרדו מתחום האדריכלות, ובעיקר אדריכלות פנים. ההבדל בין אדריכלות לעיצוב פנים הוא ידוע, ונוגע לעובדה שאדריכל יכול להשתמש גם בשבירת קירות או שינויים מבניים אחרים, על מנת להשיג תוצאות. מעצב הפנים, לעומת זאת, אמון על עיצוב הבית בלא אפשרות לשינוי המבנה הכללי של החלל. סטיילינג לבית, בניגוד לשני אלה, איננו שואף כלל לשינויים בחלל, אלא משתמש בכל האמצעים הזמינים לעיצוב שלו. סטיילינג לבית, פירושו המעשי הוא הלבשת הבית – בדיוק כמשמעות אצל בני האדם. אם עלינו נאמר "הבגדים עושים את האדם", הרי שהמוטו של הסטיילינג הוא שהלבשת הבית עושה את העיצוב.

סטיילינג לבית – כיצד זה מתבצע בפועל

תמונה: freepik

הום סטיילינג, כאמור, הוא אמנות הלבשת הבית. וככזה, ההתמקדות של סטיילינג לבית  בפרויקט עיצוב בתים פרטיים 7 טיפים היא במראה החיצוני של הריהוט: סוג הריפוד, הכיסויים למיניהם, הווילונות, השטיחים, מפות על השולחנות ועוד. סטיילינג לבית יכול לגרום לסלון להיראות ירוק וחי, כמו בטבע, או בצבע אחר, על פי ההעדפות של בעלי הבית. במרבית המקרים, הממונה על הסטיילינג ישתמש בריהוט הקיים ויתייחס אליו, אבל לא אחת קורה שהסטייליסט ימליץ להחליף ריהוט מסוים, להוסיף ריהוט או להסיר ריהוט אחר. זאת, במטרה ליצור את המראה המושלם, על פי הדרישות וההעדפות של בעלי הבית.

סטיילינג לבית עשוי לתת לבית מראה ייחודי ומעניין. אבל מה שיפה באמת בתחום הזה, הוא האפשרות לתכנן מספר סוגי עיצוב שונים לחלל אחד ספציפי. כך יכולים בעלי הבית, תוך שימוש באמצעים שניתנו להם על ידי המעצב, לשנות את המבנה, העיצוב והמראה של החללים הפנימיים בבית לעיתים מזומנות. הסטייליסט יסייע בבחירה של סטים שונים של מצעים, מפות ואפילו וילונות, ששימוש בכל אחד מהם, בהתייחס לשאר הפריטים השייכים לחלל המעוצב, עשוי לשנות לחלוטין את מראה החדר או מראה הבית בכללותו.

הום סטיילינג וצורת העבודה של אנשי המקצוע בתחום

בניגוד לאדריכלות הקלאסית, או אפיל בעיצוב הפנים בבית, אם הוא כרוך בשינויים במראה ובתצורה של החלל, סטיילינג לבית מתבצע תוך אינטראקציה מתמדת עם בעלי הבית והדירים הנוכחיים או העתידיים בו. בחירת הריהוט, הכיסויים שלו, שטיחי הרצפה או, אם יש בכך צורך, שטיחים לקירות – כל אלה מתבצעים במשותף. הסטייליסט יכול להמליץ, אבל בסיכומו של עניין מי שבוחרים הם בעלי הבית. המומחה לסטיילינג מבצע את ההתאמה, תוך מתן תשומת לב מרבית להעדפות של בעלי הבית. בסיכומו של עניין, הם אלה שיצטרכו לחיות בבית, וההשלכות של הבחירות שלהם הן לטווח ארוך יחסית.

אם סטיילינג לבית מעניין אותך ואם יש לך עניין לתכנן את החלל הפנימי ולייצר אווירה ספציפית, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב ליצירת בית שנעים לחיות בו.

 

Exit mobile version