עיצוב הבית ברמת ישי

תוכן עניינים

 

עיצוב הבית ברמת ישי

עיצוב פנים הוא לחלוטין לא מקצוע חדש ובתים שעוצבו על ידי אנשי מקצוע אפשר למצוא גם מהמאה הקודמת. יחד עם זאת, בעשורים האחרונים עבר התחום של עיצוב הפנים לעולם המיינסטרים וכיום כמעט כל אדם שבונה את ביתו או מבצע הליך שיפוץ יסודי ומקיף, נעזר בשירותיו של מעצב פנים מומחה. אז מהו בעצם תפקידו של מעצב פנים? האם מעצב פנים אחראי רק על האופן בו נראה הבית או שיש לו מעורבות גם בהיבטים הפונקציונליים המשיקים? האם מעצב פנים מעורב כבר בשלבי הבנייה של הבית או נכנס לתמונה רק כאשר החלל הפנימי עבר את שלב הגמר, וכעת רק צריך לעצב אותו? מהם הפרמטרים המרכזיים שעליכם לקחת בחשבון בתהליך של עיצוב הבית? מי מספק שירותי עיצוב הבית ברמת ישי? על שאלות אלו ועוד תוכלו לקבל את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

עיצוב הבית ברמת ישי – מהו תפקידו של מעצב פנים?

לפני שאתם מזמינים מומחה בתחום של עיצוב הבית ברמת ישי, חשוב שתבינו מה תפקידו, היכן הוא צריך להיות מעורב בפרויקט ואיך הוא אמור לתרום לפרויקט. אם המחשבה שלכם היא שכל תפקידו מסתכם בבחירת הסלון והצבתו בחדר הסלון, בחירת הצבע לקירות והברקה עם שעון עתיק שמתאים לספריה שלידו, אז לא… תפקידו של מעצב הפנים הוא הרבה מעבר לכך. ככלל, מעצב פנים הוא חלק מהצוות המקצועי שלוקח חלק בתכנון הפרויקט, בין שמדובר בבניה חדשה ובין שמדובר בפרויקט שיפוץ של מבנה קיים. במסגרת זו, אמור מעצב הפנים לגבש את האסתטיקה של חלל הפנים של המבנה ובכלל זה כל הפרמטרים האסתטיים והפיזיים של החלונות, הדלתות, הריצוף, הכלים הסניטריים, הקירות, גופי התאורה וכן הלאה. בהתאם לכך, אמור מעצב הפנים להיות מעורב כבר בשלב בניית התכנית האדריכלית, שכן עליו להחליט היכן יש לפרוש צנרת ניקוז או צנרת מים, היכן יש ליצור נקודות חשמל למתגים ולתאורה, באיזה טיח ישתמשו בשלב הגמר, כיצד ייראו החלונות ומה צריכים להיות מידות מפתחי החלונות והדלתות כבר בשלב השלד וכן הלאה. מכאן, אמור מעצב הפנים להיות מעורב גם בגיבוש כתב הכמויות ובסיוע בבחירת אנשי המקצוע שיבצעו את העבודה בשטח.

כדי להבין את הדברים טוב יותר, נבהיר כיצד מתנהל פרויקט בנייה. השלב הראשון של הפרויקט הוא שלב התכנון, לאחריו מגיע שלב השלד ולאחריו שלב הגמר. עיצוב הפנים הוא ללא ספק רכיב שמהווה חלק משלב הגמר, אבל לרכיב הזה יש שורשים גם בשלב השלד ועל כן עוד בשלב התכנון, אמור מעצב הפנים לתת את ההנחיות הנדרשות בבניית השלד על מנת שהשלד יתאים לתוצאה העיצובית שאנו רוצים להשיג בשלב הגמר. מן הסתם, בפרויקטים שאינם משלבים בתוכם היבטים כלשהם של בנייה חדשה או של שיפוץ, וכל מה שנדרש זה פשוט לסדר את המרחב מחדש, תפקידו של מומחה בתחום של עיצוב הבית ברמת ישי יהיה מצומצם הרבה יותר, אך גם בפרויקטים מצומצמים אלה, יהיה המעצב מעורב בהשלכות המבניות של כל פעולה לסידור המרחב, אם ישנן כאלה.

 

 

על מה חשוב להקפיד בתהליכי עיצוב הבית ברמת ישי?

ובכן, הדבר החשוב ביותר בכל תהליך של עיצוב הבית הוא בחירת האיש המתאים למשימה ובחירת מומחה עיצוב הבית ברמת ישי צריכה להתבצע בשיקול דעת ולא בפזיזות. כדי לבחור את האיש המתאים שלכם תוכלו כמובן להתחיל באיתור המלצות מחברים, בני משפחה ואנשים פרטיים אחרים שכבר עברו תהליך דומה, ובאיתור חוות דעת מקצועיות מאנשי מקצוע בענף הבניין שיכולים להמליץ לכם על מעצב פנים איתו הם עובדים על בסיס קבוע. יחד עם זאת, את ההחלטה הסופית תצטרכו לקבל אתם ובהחלטה הזאת אתם רוצים לקחת בחשבון לא רק את הרמה המקצועית של מעצב הפנים, אלא גם את הכימיה האישית ביניכם.

התהליך של עיצוב הבית ברמת ישי או לצורך העניין בכל מקום אחר, הוא תהליך שבו אמורות לבוא לידי ביטוי ההעדפות האסתטיות והעיצוביות שלכם, אבל כשהן עולות בקנה אחד עם עקרונות העיצוב המקצועיים. המשמעות היא שמעצב הפנים שאתם בוחרים צריך לתת לכם את החופש להביע את עצמכם ואת ההעדפות שלכם אבל גם לבלום אתכם כשצריך ולכוון אתכם לכיוונים חדשים כשצריך. התהליך של עיצוב הבית ברמת ישי אמור להתנהל כמו מעין ריקוד טנגו שבו כל צד מושך לכיוון שלו אבל ישנו צד אחד, הצד של מעצב הפנים, שמבטיח שכל פעולה וכל בחירה שאנו עושים לאורך התהליך, תסייע לנו בסופו של דבר להגיע לתוצאה הרצויה.

דבר חשוב נוסף שאתם רוצים להקפיד עליו בתהליך של עיצוב הבית הוא קבלת החלטות בצורה שקולה ולא על פי מצבי רוח חולפים. כך למשל, כאשר אתם הולכים לחפש ריצוף מתאים לבית, סביר להניח שבאולם התצוגה תמצאו דגמי ריצוף מרהיבים ביופיים, אריחים דמוי שיש בוהק ואריחים בעלי נופך יוקרתי שבאולם התצוגה באמת נראים מפתים, אבל אולי כלל לא מתאימים למכלול העיצוב של הבית שלכם. לחילופין, ייתכן שתבקרו בבית של חברים ושם תראו ריצוף שממש מושך את תשומת הלב שלכם ברמה כזאת שאתם אומרים לעצמכם שאתם גם רוצים כזה בבית שלכם. החלטות שמתקבלות במצבים אלה הן החלטות מבוססות מצב רוח ומזה אתם מאוד רוצים להימנע. כל התהליך של עיצוב הבית הוא תהליך שצריך להתבצע בצורה מקצועית וייחודית לכם ואסור לכם לתת לתהליך להתפזר לכיוונים שונים שבמקרה ניקרו בדרככם לאורכו. מומחה מקצועי בתחום של עיצוב הבית ברמת ישי אמור להבטיח גם את ההתנהלות השקולה שלכם כחלק מההתנהלות המקצועית שלו.

 

סגנון עיצוב – הבסיס לכל

עיצוב הבית ברמת ישי

בתוך כל התהליך של עיצוב הבית, הבסיס לתהליך כולו הוא סגנון העיצוב שאותו אתם בוחרים ובבחירה הזאת אתם רוצים להקדיש את כל הזמן והמאמץ שעומדים לרשותכם. אנשים רבים נמשכים לסגנונות עיצוב שונים שאינם משקפים את האופי הפנימי שלהם, אלא דווקא את הנורמות החברתיות המקיפות אותם. כך למשל, אנשים רבים בוחרים בסגנון העיצוב המודרני שנחשב לפופולארי מאוד בבתי יוקרה ושאותו אפשר לראות הרבה במגזינים יוקרתיים לעיצוב. מתוך רצון ליהנות מהטופ שבטופ, רבים בוחרים בסגנון עיצוב זה מבלי לקחת בחשבון את הקול הפנימי שלהם בכל מה שקשור לאווירה שאותה הם רוצים חוות בביתם. ייתכן למשל, שבתוך תוככם אתם אנשים שמתאים להם יותר הסגנון הכפרי, המראה של בית כפרי בפרובנס, שמתחברים יותר למראה העץ הטבעי, למגע העץ ולריח העץ, שמתחברים יותר לקווים מסולסלים, מגוונים ותוססים ופחות למראה המיושר והנקי של סגנון העיצוב המודרני.

על כן, בתהליך של עיצוב הבית, חשוב מאוד שתהיו ערים לקול הפנימי שלכם ותבחרו היטב את סגנון העיצוב שמתאים לאני הפנימי שלכם, יותר מאשר לנורמה החיצונית. גם במקרה הזה, באה לידי ביטוי הרמה המקצועית של מומחה עיצוב הבית ברמת ישי, שבו אתם בוחרים לצורך ניהול הפרויקט שלכם. האופן בו יוכל אותו מומחה לנווט אתכם בתוך סבך האפשרויות ולמקד אתכם סביב מה שבאמת מתאים לכם, הוא שיקבע גם את מידת שביעת הרצון שלכם מהפרויקט כולו. מאחר ומדובר בהחלטות שההשלכות שלהן ילוו אתכם לאורך עשורים שלמים קדימה, בהחלט כדאי לקבל אותן בשום שכל ובשיקול דעת, על בסיס הנחיה מקצועית בלבד.

 

מחירון מעצבת פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר שעת ייעוץ עבור תהליכי עיצוב והום סטיילינג250-700 ש“ח
מחיר ייעוץ עיצוב וסטיילינג עבור הבית כולו2,800-8,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חללים ציבוריים כמו למשל סלון ו/או מטבח1,800-6,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר הילדים1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר השינה1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של הסלון בלבד1,800-5,500 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של המטבח בלבד2,800-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 2 חדרים, תהליך לכל הדירה6,000-8,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 3 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,000-10,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 4 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,500-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 5 חדרים, תהליך לכל הדירה8,000-14,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בית קרקע, וילה או פנטהאוז, תהליך לכל הפרויקט12,0000-30,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים של פרויקט לפני תהליך בניה9,000-40,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור ייעוץ, עלות לפי שעה180-700 ש“ח
מחיר עבור ליווי של מעצב פנים/מעצבת פנים180-700 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בתי עסקהעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חנויות (חנויות בגדים/נעליים/משחקים/ספרים ועוד)העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור מסעדות, גלריות, בתי קפההעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור משרדים/חברות הייטק/חברות/ארגונים ועוד…העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חדרי המתנה (למשל למרפאות/קליניקות/מכונים פרטיים)…1,800-17,0000 ש“ח -תלוי בגודל הפרויקט

מחירון תכנון ותכניות אדריכליות בשילוב ייעוץ לעיצוב פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר הכנה של תכנית אדריכלית 3,800-9,000 ש“ח
מחיר תכנון מבני מגורים- העלות נקבעת לפי גובה פרויקט2.4%-4% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון וילות - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים ציבוריים- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3.4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים תעשייתיים - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-5% מעלות הפרויקט
מחיר הדמיה עבור תכנית אדריכלית 1,800-6,000 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית לבניית מדרגות700-1,400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תקשורת וחשמל 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת אינסטלציה 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תאורה ומערכת מיזוג אוויר700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת חלונות ודלתות2,600-4,000 ש“ח

מחירון תכנון עבור אדריכלות נוף

סוג השירות טווח מחירים
מחיר שעת עבודה של אדריכל/אדריכלית נוף220-600 ש“ח
מחיר תכנון פרויקט של אדריכל נוף- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מלא ומפורט של אדריכל נוף עבור בית פרטי800-3,000 ש“ח
מחיר מתן חוות דעת מאדריכל נוף600-2,000 ש“ח

מחירון הדמיות ושרטוטים

סוג השירות טווח מחירים
מחיר הדמייה וסרטוט עבור בתים פרטיים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור דירות2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור וילות ופנטהואזים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור משרדים ובתי עסק2,000-7,000 ש“ח

מחירון עיצוב פנים לפי סגנון עיצובי

סגנון עיצובי נבחרטווח מחירים
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון יוקרתי18,000-60,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון קלאסי15,0000-40,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון מודרני10,000-35,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון כפרי15,000-30,000 ש“ח
עיצוב הבית בחריש

  עיצוב פנים הוא לחלוטין לא מקצוע חדש ובתים שעוצבו על ידי אנשי מקצוע אפשר למצוא גם מהמאה הקודמת. יחד עם זאת, בעשורים האחרונים עבר

עיצוב הבית בעומר

  עיצוב פנים הוא לחלוטין לא מקצוע חדש ובתים שעוצבו על ידי אנשי מקצוע אפשר למצוא גם מהמאה הקודמת. יחד עם זאת, בעשורים האחרונים עבר

עיצוב הבית בתל-אביב

  עיצוב פנים הוא לחלוטין לא מקצוע חדש ובתים שעוצבו על ידי אנשי מקצוע אפשר למצוא גם מהמאה הקודמת. יחד עם זאת, בעשורים האחרונים עבר