Site icon קווים עיצוב פנים

עיצוב משרדים – דברים שיכולים לעזור לנו בעיצוב משרד בימינו

קרדיט תמונה: freepik

עם השנים, יותר ויותר בעלי משרדים, גדולים וקטנים, עושים כל מה שהם יכולים בתנאים שעומדים לרשותם, בשביל לעצב את המשרד שלהם בצורה כזו שהעיצוב יספק להם סביבת עבודה נוחה ואפקטיבית והם גם יוכלו ליהנות מהמשרד כל זמן שהם שוהים בו. הם כמובן מתייחסים גם לשאלה, כיצד הלקוחות שמגיעים אליהם יתרשמו מהמשרד ויוכלו ליהנות ממנו.

בימינו, משרדים מהווים ל"בית שני" עבור לא מעט בעלים, מנהלים ועובדים. הם מבלים בו את מרבית שעות היום ולא פעם זה מגיע לשמונה-עשר שעות ביממה. לכן חשוב שהמשרד יהיה מעוצב בצורה יפה ומרשימה, וכן שהוא יספק סביבת עבודה נוחה ואפקטיבית בשביל שיהיה ניתן לבצע את העבודה בצורה טובה.

עיצוב משרדים הוא תת תחום בעולם של עיצוב פנים, אך עם השנים אנחנו יכולים למצוא לא מעט מעצבים שמתמחים ספציפית בהיבט זה ועוסקים רק בו. התחום הפך להיות מאוד בולט בעולם עיצוב פנים על רבדיו השונים, וזה בא לידי בתוכניות עיצוב, אמצעים וכלים שונים בהם ניתן להשתמש לשם כך. באופן טבעי, כל משרד ניתן וצריך לעצב אחרת וכל אחד ירצה שהעיצוב של המשרד שלו יהיה שונה ומקורי.

איך ניגשים לתהליך עיצוב?

לפני שמתחילים לבצע בפועל את תוכנית העיצוב, הרי שיש לבחון תחילה נקודות שונות הנחשבות מהותיות עבור עיצוב משרדים.

ראשית, יש לבחון את השטח והתנאים שעומדים לרשות המעצב.

שנית, יש לבחון כיצד המשרד אמור להיות מחולק, כמה עובדים אמור להשתמש בו וכיצד הם אמורים לעשות זאת.

שלישית, יש לבדוק אילו מרכיבים, מכשירים וציוד הוא צריך להכיל, באיזו כמות והיכן יש להשתמש בהם.

ארבע, צריך לבחון מי קהל היעד של המשרד ומה הוא יצפה למצוא בו.

חמש, באופן טבעי יש לבדוק מה התקציב שעומד לצורך מימוש תוכניות העיצוב, ומה משך הזמן במהלכו אפשר להוציא לפועל את התוכנית.

לפני שנתייחס לדגשים מסוימים שקשורים לתחום של עיצוב משרדים, צריך לציין, שהעיצוב יכול להתבצע בזמן בנייה או שיפוץ המשרד, וכן במקרים מסוימים הוא יכול להתבצע לאחר מכן במהלך הזמן, אם רוצים לבצע שינוי מסוים בעיצוב של משרד קיים.

דגשים לעיצוב משרדים

הדגש הראשון הוא המרחב. צריך לקחת בחשבון שהיום נהוג לייצר משרדים עם מרחב גדול, משרדים שהעובדים בו יכולים להתנהל בצורה נוחה, להתנייד ממקום למקום ללא הפרעות, ויש לקחת בחשבון את המיקום של כל דבר בשביל שיהיה נוח ופרקטי.

הדגש השני הוא חסכון. אפשר למצוא דרכים שונות כיצד לחסוך בעלויות ועל הדרך גם לשמור על סביבה נקייה. למשל, על ידי שימוש בתאורת חוץ, שימוש בחומרים ממוחזרים ועוד.

הדגש השלישי, אפשר למצוא דרכים כיצד לייצר משרד שכל החלקים בו מתחברים היטב, בזרימה, כך האווירה תהיה הרבה יותר נעימה, וזאת בין היתר באמצעות שימוש במרכיבים וצבעים מודרניים.

 

Exit mobile version