Site icon קווים עיצוב פנים

קבלת היתר בניה לממד

היתר בניה הוא חובה על פי חוק לכל תוספת בנייה, הריסה או הוספת אלמנט שאפילו אינם חדרים בהכרח. עבור ממד אנו חייבים בהיתר בניה, מדובר על בניה שונה ממה שאנו מכירים, חובה לוודא שאכן המבנה עומד בתקנים הנדרשים לבניית ממד. 

 

קבלת היתר בניה לממד – איך ולמה?

בישראל כמו בישראל יש המון הפתעות, ואנו רוצים להיות מוכנים להפתעות כאלה. היום המדינה נותנת דגש על בניית ממ"ד בעיקר עבור תושבי הדרום אשר לעשרות אחוזים מהם אין ממ"ד בבית עדיין. היתר בניה לממד מקנה לכם אישור על כך שהמבנה שלכם תקין לתוספת בנייה מסוג בניה כזאת חברת מרובעים היתרי בניה תטפל בהכל. היתר בניה זה ניתן לאחר שאנשי מקצוע, ביניהם מהנדס בניין וקונסטרוקטור בחנו את התשתיות אם קיימות, תוכנית בנייה, שרטוטים, עומס מירבי על שלד הבניה וכן הלאה… רק לאחר שניתן בבירור לוודא כי המבנה שלכם עומד בתנאים הנדרשים לבניית ממ"ד תוכלו לשלוח את הטופס החתום לרשויות ולקבל היתר בניה.

 

קבלת היתר בניה לממד – איפה אתם גרים?

הגורמים אשר משפיעים על קבלת היתר בניה לממד אינו תלוי רק בתשתית המבנה שלכם, אלא בעוד גורמים נלווים. יש הבדל בין בית פרטי הנמצא על הקרקע ובין דירה בקומה חמישית. לכן, אתם חייב ליווי מקצועי. ברגע בו יש לכם את כל הטפסים הנדרשים עליכם לשלוח אותם לקונסטרוקטור, אדריכל או מהנדס ולהגיש בקשה מקוונת לאחר קבלת תיק המידע. בדרך כלל תקבלו אישור או דחייה תוך כחודש, הוצאת היתר בניה עבור ממ"ד יכולה לנוע בין כ-10 אלף ש"ח עד 15 אלף ש"ח.

 

מבעד לאישורים אותם כבר ציינו בפניכם, במקרה בו אתם גרים בבניין עליכם לפנות גם לשכנים שלכם ולבקש אישור לבניית ממ"ד, לפחות 60% מהם צריכים לענות בחיוב כדי שתוכלו להתחיל בעבודה. כמו כן, צריך לבקש את האישור מהם לאחר שאתם יודעים האם אתם מתכוונים למקם את הממ"ד בשטח החצר המשותפת או שמא אתם רוצים להוסיף ממ"ד כעוד חדר. במקרה זה עליכם לעשות עבודות קונסטרוקציה אשר יתמכו בבנייה. 

 

קבלת היתר בניה לממד – יש אלטרנטיבה לממד?

תחילה חשוב להדגיש שבתהליך הזה אתם לא לבד, כפי שאתם רואים כל דבר קטן יכול להשפיע על התהליך. צרו קשר עם חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום הבנייה ומלווה את הלקוחות שלה מהשלב הראשון עד לתום התהליך. במקרה בו לא תוכלו לבנות ממ"ד בבית דעו כי יש אלטרנטיבה. ניתן לחזק את אחד החדרים בבית שלכם ולהפוך אותו למוגן בדיוק כמו ממ"ד. מדובר על תהליך שלאו דווקא זול יותר, בדרך כלל פונים לבחירה הזאת כאשר אין אישור מהשכנים או קיבלתם דחייה להיתר בנייה. עבור תהליך זה אין צורך בהיתר בניה.

Exit mobile version