Site icon קווים עיצוב פנים

שיפוץ בניין חיצוני

 

לא מעט בניינים בישראל הם בניינים ישנים. ישנם בניינים ישנים אשר לא מספיק בטוחים עבור הדיירים המתגוררים בהם ועל כן, לא פעם הרשות המקומית תדרוש שהבניין ישופץ ואם לא דייריו לא יוכלו להתגורר בו. לא פעם דיירי בניין משותף ישן או לא אסתטי, מעוניינים לשפץ אותו הן בשל הפן הבטיחותי והן בשל הפן הדקורטיבי. שיפוץ בניין חיצוני חייב להתבצע בצורה מקצועית על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

שיפוץ בניין חיצוני- למה כדאי?

כאשר מדובר על שיפוץ בניין חיצוני, ישנן כמה סיבות שבגינן זה בהחלט כדאי: ראשית כל, חשוב לדעת כי שיפוץ המעטפת החיצונית של המבנה יעלה את ערך הדירות. כלומר, לא פעם גם דירות משופצות ודקורטיביות להפליא, יהיו שוות פחות מהערך האמיתי שלהן בשל העובדה שהן ממוקמות במבנה ישן ולא מטופח. לכן, שיפוץ המבנה בפן האסתטי והדקורטיבי זה ללא ספק דבר חשוב מאוד. מעבר לכך, ישנן עוד סיבות לשיפוץ בניין חיצוני

סיבות בטיחותיות

בין אם מדובר על בניין שעל פי חוק כבר אין אפשרות להתגורר בו בשל העובדה שהוא מסכן את דייריו והוא מחויב לעבור שיפוץ ובין אם מדובר על בניין שעל פי חוק לא נקבע כי הוא מסכן את דייריו אך עדיין דיירי הבניין חשים כי הוא מסכן אותם וכי הוא בטוח למגורים, אין ספק שחשוב מאוד לבצע תהליך שיפוץ חיצוני של הבניין שכולל את קירות המבנה, איטום, תיקון ליקויים שונים במבנה ועוד. מדובר על פעולות קריטיות לצורך שדרוג הבניין והפיכתו למקום מגורים נעים, נוח ובעיקר בטוח.

כיצד מממנים שיפוץ בניין חיצוני?

ניתן לממן שיפוץ בניין חיצוני באופן עצמאי על ידי הדיירים או שניתן לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכדי לבדוק האם הבניין עומד בקריטריונים שבגינם ניתן לסייע לו במימון מלא או חלקי של תהליך שיפוץ. כמו כן, אם מדובר על בניין ישן, תמיד אפשר לבדוק מול הגורמים הרלוונטיים האם מדובר על בניין שעומד בקריטריונים של פרויקטים בתחום התחדשות עירונית כגון: פרויקט תמ"א 38.

כיצד מתחילים בתהליך שיפוץ הבניין?

תהליך שיפוץ חיצוני של הבניין יתחיל ראשית כל מאספה של כלל הדיירים. המטרה של האספה היא להגיע להסכמה אודות השיפוץ וכן, להגיע להסכמה לגבי אופי השיפוץ והסכום שכל דייר נדרש לתת תמורת השיפוץ. לאחר מכן, יש לבחור בקבלן מקצועי ומנוסה בתחום שיפוץ חיצוני של בניינים. יש לבחור בקבלן רשום כמובן. יש לוודא כי הקבלן עובד עם חומרי הגלם הטובים ביותר ומול אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה על מנת שהתהליך כולו יתבצע בצורה הטובה ביותר והתוצאה תהיה פנומנלית.

בסופו של דבר, לא מעט בניינים ממש דורשים כיום תהליך שיפוץ חיצוני ועל כן, אם הבניין שאתם מתגוררים בה גם זקוק לשיפוץ, זה הזמן לפעול בנושא.

Exit mobile version