עיצוב דירה קטנה באבן יהודה

תוכן עניינים

 

עיצוב דירה קטנה באבן יהודהאם אתם חושבים שזה אתגר לעצב דירה גדולה או אפילו וילה, אולי כדאי שתנסו לחשוב על האתגר שמצפה למי שעומד בפני משימה של עיצוב דירה קטנה. בית רחב ידיים דורש כמובן יותר עבודת עיצוב, אבל החופש הוא רב יותר והמגבלות הן מעטות הרבה יותר. לעומת זאת, בדירה קטנה אנחנו נתקלים בסיטואציות מאוד מוגבלות עם חופש פעולה מאוד מצומצם. בדירה קטנה אנחנו גם נדרשים לייצר כמעט יש מאין – להרחיב את מרחב המחיה בתוך שטח נתון קטן. אז מה הם פתרונות העיצוב שיכולים לסייע לכם בעיצוב דירה קטנה? האם עיצוב דירה קטנה עולה יותר מאשר עיצוב וילה לאור האתגרים הכרוכים במשימה? האם ישנם מעצבים מומחים שיכולים להתאים במיוחד למשימה של עיצוב דירה קטנה באבן יהודה יותר מאשר אחרים? על שאלות אלו ועוד נענה ממש כאן בשורות הבות.

 

אז מהם האתגרים המרכזיים שמציבה משימה של עיצוב דירה קטנה?

לכל משימת עיצוב ישנן יותר ממטרה אחת שאותן אנו רוצים להשיג ואסתטיקה היא רק אחת מהן. בעיצוב הבית אנחנו רוצים לייצר לעצמנו סביבת מחייה נעימה יותר, מרווחת יותר, מסודרת יותר, אווירה חיובית יותר, לעיתים חמימה ואינטימית, לעיתים תוססת וצבעונית ולעיתים מודרנית ואלגנטית. בתום פרויקט עיצוב הבית אנחנו רוצים להרגיש שמשהו השתנה בחיינו, שקל לנו יותר להתנהל בבית, שהרבה יותר נעים לנו לשהות בו ואולי אפילו קשה לנו לעזוב אותו. אפשר כמובן למנות עוד שורה של מטרות חיוביות מעין אלה, שאת כולן אנו רוצים להשיג במסגרת פרויקט עיצוב דירה, אבל בסופו של דבר את מרביתן אי אפשר להשיג כל עוד אנחנו מרגישים שאנחנו חיים בתוך קופסת שימורים, מה שיכול לקרות במקרה של דירה קטנה בעלת שטח מצומצם.

בהתאם לכך, על כל האתגרים השוטפים של פרויקט עיצוב דירה, בפרויקט עיצוב דירה קטנה באבן יהודה, עלינו לקחת בחשבון גם את האתגר האחרון והייחודי הזה של ניצול מקסימלי של שטח הדירה בכדי ליצור מרחב מחייה כמה שיותר נרחב או לכל הפחות בכדי ליצור את התחושה של מרחב כזה. השאלה היא האם זה אפשרי, שכן מדובר במעין משימה שכרוכה ביצירה יש מאין והתשובה היא שזה בהחלט אפשרי, לרוב מעבר למצופה. יחד עם זאת, עדיין מדובר באתגר ייחודי שדורש גם התמחות גבוהה של איש העיצוב וגם היכרות עם כלל העקרונות והפתרונות הקיימים בקטגוריה של דירות קטנות.

 

מה הם העקרונות המרכזיים והפתרונות הזמינים לעיצוב דירה קטנה באבן יהודה?

ובכן, העיקרון החשוב ביותר בכל משימת עיצוב של דירה קטנה הוא עיקרון המודולריות וסביב עיקרון זה אפשר למצוא גם מגוון רחב מאוד של פתרונות. עיקרון המודולריות אומר שבאמצעות תכנון נכון של חלל הפנים ושל הפריטים המוצבים בו, נוכל ליצור לעצמנו חלל שבו נוכל לקיים פעילות מגורים מלאה ועשירה מבלי להקטין את המרחב החופשי שעומד לרשותנו. הדוגמא הקלאסית סביב עיקרון זה וסביב הפתרונות המודולריים הרלוונטיים היא הדוגמא של מיטה מתקפלת. זאת יכולה להיות מיטה שהופכת למיטת שינה בלילה וחוזרת להיות ספה מעוצבת בבוקר וזאת יכולה להיות מיטה שנפרשת מתוך הארון לפני השינה בלילה ומתקפלת חזרה לתוכו בבוקר. בכל מקרה, הרעיון של הצבת מיטה זוגית קבועה בדירת חדר אחד הוא רעיון גרוע שהוא לבדו יכול להכניס אותנו לסטרס תמידי סביב חוסר מרחב המחייה העומד לרשותנו.

פתרונות אלה קיימים כיום כמעט בכל קטגוריה של פריטי ריהוט וכיום ישנם פתרונות רבים המשלבים פתרונות אחסון עם פתרונות לפונקציות שימושיות במהלך היום, שולחנות מתקפלים, מטבחים שלמים שניתן לדחוס לחלל אחסון מאוד קטן וכן הלאה. אבל עקרון המודולריות הוא לא העיקרון היחיד ולרוב הוא גם לא מספיק. בנוסף לעיקרון זה, עלינו גם לתכנן נכון את המרחב ולוודא שבמצב האידיאלי שבו כל האמצעים המודולריים נמצאים במצב המינימלי שלהם, הדירה באמת תהיה מרווחת ובעלת מרחב מחייה חופשי נרחב ככל הניתן. כך למשל, בפרויקט עיצוב דירה קטנה באבן יהודה נעדיף תמיד שולחן בר צר וארוך, שלכל היותר ניתן לפתוח אותו אבל במצב סגור הוא כמעט ואינו תופס מקום, ושיהיה גם מספיק גבוה כך שניתן להכניס את הכיסאות מתחתיו. עיקרון זה כמובן צריך לחול על כל הפריטים המוצבים בדירה וכבר אפשר להבין את מורכבות האתגר של עיצוב דירה קטנה באבן יהודה בצורה בהירה יותר.

 

 

עיצוב דירה קטנה באבן יהודה – לא רק סידור של המרחב אלא גם עיצוב המעטפת

אחרי שאמרנו את כל זה, פרויקט עיצוב פנים כולל בתוכו בדרך כלל גם עבודה על מעטפת חלל הפנים ולא רק על הסידור של הפריטים בתוכו. בדירה קטנה נרצה למשל להתקין חלון כמה שיותר גדול ולהגביר עד כמה שניתן את החשיפה לאור טבעי המגיע מבחוץ פנימה. יש לכך מן הסתם השפעה על בחירת עיצוב החלון ואפילו על גודל מפתח החלון. בפרויקטים רבים של עיצוב דירה קטנה באבן יהודה, אחת העבודות היותר מורכבות בפרויקט היא העבודה של שבירת הקיר החיצוני בכדי להגדיל את מפתח החלון כך שיחדור יותר אור ויותר אוויר, באופן שיעניק תחושת מרחב גדולה יותר. בפרויקט כזה גם ניתן ורצוי בהחלט לשקול את האפשרות של הוספת מרפסת חיצונית, מה שיאפשר להגדיל מאוד את מרחב המחייה בדירה. כיום ניתן לעשות זאת גם עבור דירות בקומות גבוהות ללא תלות בדירות האחרות בבניין, וזאת באמצעות המודל של מרפסת תלויה המעוגנת לקיר שלד המבנה ואינה תלויה בעמודים הנמתחים כלפי מטה.

על כל אלה צריך לחשוב מעצב הפנים ואת כל אלה הוא צריך לתכנן בצורה מושלמת בכדי להבטיח שהלקוח יוכל ליהנות לא רק מסביבת מגורים אסתטית יותר, אלא גם מרווחת יותר, נעימה יותר ונינוחה יותר, כזאת שאפשר לשהות בה במשך זמן רב מבלי להרגיש שהכל נסגר עלינו.

 

האם נדרש מעצב פנים מומחה בעיצוב דירות קטנות באבן יהודה?

עיצוב דירה קטנה באבן יהודהובכן, התשובה על שאלה זו היא קצת מעורבת. ככלל, מעצב פנים שעבר הסמכה ובעל הכישורים המקצועיים הנדרשים, אמור להיות מסוגל להתמודד עם כל משימת עיצוב פנים שמגיעה לפתחו, בין אם מדובר בעיצוב וילה ענקית ובין עם מדובר בפרויקט עיצוב דירה קטנה באבן יהודה. יחד עם זאת, המציאות בדרך כלל לא פועלת על פי התאוריה ובפועל ישנם בהחלט תחומי התמחות שונים בהם מתמחים מעצבי פנים שונים. ישנם מעצבים שמתמחים במיוחד בעיצוב משרדים למשל ויתקשו למצוא את דרכם בפרויקט עיצוב דירה. מעצבים אחרים ממקדים את פעילותם באזורים יוקרתיים עם בתי יוקרה רחבי ידיים. מצד שני, קשה לחשוב על מבחר גדול של מעצבי פנים שתחום ההתמחות שלהם הוא עיצוב דירות קטנות. מן הסתם לא מדובר בשוק גדול במיוחד ולא מדובר בשוק שיכול להיחשב אטרקטיבי לאנשי עיצוב המבקשים להתפרנס.

ואחרי שאמרנו את זה, ישנם בהחלט מעצבי פנים שברקורד שלהם נוכל למצוא יותר פרויקטים של עיצוב דירות קטנות ביחס למעצבים אחרים, שאצלם אולי נזהה כמות רבה הרבה יותר של עיצוב בתים פרטיים רחבי ידיים. מה שחשוב הוא שמעצב הפנים שאותו אתם בוחרים, יהיה בעל היכרות עם העקרונות הייחודיים להתמודדות עם אתגרי העיצוב של דירות קטנות ויכיר היטב גם את עולם הפתרונות הקיימים בתחום זה, פתרונות שרובם כלל אינם נמכרים בחנויות המיינסטרים. כך למשל, התרבות של מגורים בדירות קטנות היא שכיחה הרבה יותר במדינות אירופאיות ושם ניתן למצוא עולם ומלואו בכל הקשור לפתרונות מודולריים לעיצוב דירות קטנות. מעצב הפנים שאתם בוחרים לא חייב להיות אירופאי, אבל הוא בהחלט אמור להכיר ולהתמצא בשוק הזה ולהיות גם מסוגל לבצע רכש אפקטיבי בשוק הזה.

ואם הדברים האלה אינם מאתגרים מספיק עבורכם, אז כדאי שתיקחו בחשבון גם את הנושא של חיבור אישי עם המעצב שלכם, קריטריון סופר חשוב בכל בחירה של מעצב פנים, גם למשימה של עיצוב דירה קטנה באבן יהודה. מה שאתם רוצים להבטיח הוא שאתם מוצאים שפה משותפת עם המעצב שלכם, שאתם מרגישים איתו מספיק נינוחים כדי לבקר, להעיר, להתלונן, להציע, להתעקש וגם לוותר. לכימיה האישית בין מעצב פנים ובין הלקוח יש חשיבות רבה בהצלחת כל פרויקט עיצוב ובמיוחד כשזה מגיע לעיצוב של דירות קטנות בהן העיצוב הוא בנפשו של הלקוח וההשפעה שלו יכולה להיות דרמטית על איכות חייו. עם המידע הזה, תוכלו עכשיו לצאת אל השוק ולהתחיל במסע החיפוש שלכם אחרי המעצב המתאים לכם ביותר. המלצות וחוות דעת מקצועיות יכולות לסייע אבל בסופו של דבר זו צריכה להיות בחירה מושכלת וחופשית שלכם.

 

מחירון מעצבת פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר שעת ייעוץ עבור תהליכי עיצוב והום סטיילינג250-700 ש“ח
מחיר ייעוץ עיצוב וסטיילינג עבור הבית כולו2,800-8,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חללים ציבוריים כמו למשל סלון ו/או מטבח1,800-6,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר הילדים1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר השינה1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של הסלון בלבד1,800-5,500 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של המטבח בלבד2,800-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 2 חדרים, תהליך לכל הדירה6,000-8,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 3 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,000-10,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 4 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,500-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 5 חדרים, תהליך לכל הדירה8,000-14,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בית קרקע, וילה או פנטהאוז, תהליך לכל הפרויקט12,0000-30,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים של פרויקט לפני תהליך בניה9,000-40,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור ייעוץ, עלות לפי שעה180-700 ש“ח
מחיר עבור ליווי של מעצב פנים/מעצבת פנים180-700 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בתי עסקהעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חנויות (חנויות בגדים/נעליים/משחקים/ספרים ועוד)העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור מסעדות, גלריות, בתי קפההעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור משרדים/חברות הייטק/חברות/ארגונים ועוד…העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חדרי המתנה (למשל למרפאות/קליניקות/מכונים פרטיים)…1,800-17,0000 ש“ח -תלוי בגודל הפרויקט

מחירון תכנון ותכניות אדריכליות בשילוב ייעוץ לעיצוב פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר הכנה של תכנית אדריכלית 3,800-9,000 ש“ח
מחיר תכנון מבני מגורים- העלות נקבעת לפי גובה פרויקט2.4%-4% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון וילות - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים ציבוריים- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3.4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים תעשייתיים - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-5% מעלות הפרויקט
מחיר הדמיה עבור תכנית אדריכלית 1,800-6,000 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית לבניית מדרגות700-1,400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תקשורת וחשמל 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת אינסטלציה 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תאורה ומערכת מיזוג אוויר700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת חלונות ודלתות2,600-4,000 ש“ח

מחירון תכנון עבור אדריכלות נוף

סוג השירות טווח מחירים
מחיר שעת עבודה של אדריכל/אדריכלית נוף220-600 ש“ח
מחיר תכנון פרויקט של אדריכל נוף- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מלא ומפורט של אדריכל נוף עבור בית פרטי800-3,000 ש“ח
מחיר מתן חוות דעת מאדריכל נוף600-2,000 ש“ח

מחירון הדמיות ושרטוטים

סוג השירות טווח מחירים
מחיר הדמייה וסרטוט עבור בתים פרטיים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור דירות2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור וילות ופנטהואזים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור משרדים ובתי עסק2,000-7,000 ש“ח

מחירון עיצוב פנים לפי סגנון עיצובי

סגנון עיצובי נבחרטווח מחירים
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון יוקרתי18,000-60,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון קלאסי15,0000-40,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון מודרני10,000-35,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון כפרי15,000-30,000 ש“ח
עיצוב דירה קטנה בחריש

  אם אתם חושבים שזה אתגר לעצב דירה גדולה או אפילו וילה, אולי כדאי שתנסו לחשוב על האתגר שמצפה למי שעומד בפני משימה של עיצוב

עיצוב דירה קטנה בעומר

  אם אתם חושבים שזה אתגר לעצב דירה גדולה או אפילו וילה, אולי כדאי שתנסו לחשוב על האתגר שמצפה למי שעומד בפני משימה של עיצוב

עיצוב דירה קטנה בתל-אביב

  אם אתם חושבים שזה אתגר לעצב דירה גדולה או אפילו וילה, אולי כדאי שתנסו לחשוב על האתגר שמצפה למי שעומד בפני משימה של עיצוב