מעצבת פנים בקריות המדריך המלא

תוכן עניינים

לפני הכניסה לדירה החדשה או פשוט כי החלטתם שהגיע הזמן לעשות שינוי בבית, מעצבת פנים תהיה אחד מכלי העזר החשובים ביותר בדרך להשגת המראה החדש. המעצבת היא בעלת מקצוע עם רקע מתאים בתחום העיצוב. היא צריכה להיות בעלת ראיה מרחבית מעולה ולהצליח להפוך את הרצון האישי שלכם למציאות.

בשנים האחרונות ועם החשיפה של הרשתות החברתיות, נראה שישנם המון אנשי מקצוע מסביבנו, אך עודף הידע לא תמיד מקל עלינו לעשות את הבחירות הנכונות. בכתבה זו נבחן מהו התפקיד של מעצבת פנים בקריות, נקבל טיפים לבחירת המעצבת ונבין כיצד מתבצעת העבודה מולה.

מעצבת פנים בקריות

מה התפקיד של מעצבת פנים?

רגע לפני שניכנס לתהליך השיפוץ, נחשוב מה מתאים לנו ומה לא ועם מי נעביר את הפרויקט, כדאי שנכיר לעומק את מעצבת הפנים ותפקידה. בישראל ניתן ללמוד את תחום העיצוב בשלל מכללות, לתואר של ארבע שנים או כקורס קצר של מספר חודשים בלבד. ההכשרה מאפשרת לבעלת המקצוע לתכנן את העיצוב על שלביו השונים.

התפקיד של המעצבת יכול להשתנות בהתאם לסוג הפרויקט ובהתאם לבקשות האישיות. ישנן משפחות או בעלי דירות שרוצים שהמעצבת תבצע את כל העבודה, מהתכנון ועד לבחירת הפריט האחרון. ישנן משפחות אשר רוצות להיות מעורבות יותר בתהליך או כאלו שמעוניינות לקבל רק את תוכניות העבודה ולבצע את הפרויקט בכוחות עצמן ומול בעלי המקצוע השונים.

מעצבת פנים בקריות צריכה להיות בעלת יכולות מתאימות לעבודה. עליה להכיר את סגנונות העיצוב השונים, להיות קשובה לבקשות האישיות, לשרטט את תוכניות העיצוב בתוכנה מתאימה ובאופן שאנשי המקצוע כמו הקבלנים, החשמלאים והאינסטלטורים יוכלו להבין. במידה ונקבע שהיא תהיה נוכחת לאורך כל התהליך, יהיה עליה גם לבצע פיקוח על העבודה ולבדוק כי היא מתבצעת על פי התוכניות.

עיצוב פנים וחוץ בקריות

היום יותר אנשים מבינים את החשיבות של בעלת מקצוע שמגיעה מהתחום בעת ביצוע שינויים בבית. במקום לנסות לחשוב לבד מה כדאי לעשות בדירה ולתת הוראות שהן בערך מה שרציתם, נכון יותר לפנות למישהי בעלת רקע מתאים בתחום ובעלת ניסיון שתוביל אתכם כל הדרך עד לקבלת תוצאה שתוכלו להתגאות בה ותרצו לגור בה.

https://www.youtube.com/watch?v=_WD8jPKHq5w

7 טיפים לבחירת מעצבת פנים בקריות

כתבנו כי מסלולי הלימוד משתנים בין מספר חודשים למספר שנים. כל מעצבת פנים בקריות מביאה יכולות שונות לעבודה ויותר מכך, כל אחת בעלת אישיות שונה ולכן לא כל מי שהתאימה לעבודה מול השכנים תתאים גם לעבודה בבית שלכם. בבחינת ובחירת המעצבת יש להסתכל על פרמטרים שונים ואותם ריכזנו כאן:

תיק עבודות

תיק העבודות של מעצבת הפנים מצביע על שני דברים: האם היא פעילה וכיצד נראו העבודות שביצעה. למעצבת פעילה יהיה תיק עבודות מלא והיא תוכל להראות מה עשתה בכל בית ועם כל משפחה. לעתים הסגנון יהיה דומה בבתים רבים ואז אפשר יהיה לבחון אם הסגנון הזה מתאים לכם או לא ולעתים תהיה לה את היכולת להביא בכל פעם סגנון שונה.

הנראות של העבודות יתאים לחלק מהאנשים ולא יתאים לאחרים. זכרו שאתם אלה שצריכים לאהוב את העבודות שמוצגות מולכם. תיק העבודות יכול להיות מוצג באתר ובפגישה האישית ובאפשרותכם לשאול שאלות על התהליך שבוצע בבתים השונים.

תקשורת אישית

ישנה חשיבות רבה לתקשורת הבין אישית. יכול להיות שתמצאו מעצבת כישרונית עם יכולות יוצאות דופן, אך היא תרצה לעצב את הבית שלכם לפי הטעם שלה וללא הקשבה לצרכים האמיתיים שלכם. דבר זה לא יקרה כשהתקשורת טובה ותמיד יש להעדיף מעצבת פנים בקריות שקשובה לבקשות האישיות.

תהליך העיצוב מתחיל בהבנה של המעצבת מי אתם ומה האופי שלכם. בהתאם היא תוכל לתכנן את התוכניות של הבית ולבצע את הבחירות שיהיו נכונות לטעם שלכם. כל שאלה רלוונטית ונדרשת סבלנות לאורך כל הדרך. אם המעצבת קשובה אליכם ואתם מרגישים נינוחים לפנות אליה, זהו סימן טוב שאפשר לשקול לעבוד יחדיו.

תהליך העיצוב

כדאי לשמוע פרטים על תהליך העיצוב. כתבנו כי כל מעצבת פנים בקריות עובדת בצורה שונה מעט ולכן יש לבדוק שהתהליך מתאים לכם. עליכם לקבוע האם תרצו שמישהי תכין עבורכם תוכניות בלבד או האם תרצו שהיא תלווה את השינוי באופן צמוד.

עיצוב פנים מודרני בעיר קריות

חשוב מאד לשמוע מראש מה המעצבת עושה ומה התפקיד שלכם כדי לא להיות מופתעים במהלך הדרך. התהליך יכול להיות מרגש והוא יהיה חיובי אם כל הצדדים יעבדו בשיתוף פעולה ויבינו מה מצופה מהם.

מספר סקיצות

מעצבת פנים בקריות צריכה להכין סקיצות לפני שתתחיל העבודה. עליה להיות קשובה, לשאול שאלות ולאחר מכן לקחת את מידות הבית כדי לתכנן אותו. כדאי לשאול כבר בתחילה כמה סקיצות היא מתכוונת לבצע וכמה שינויים ניתן יהיה להכניס אליהן.

לרוב אין צורך ביותר מאשר שלוש סקיצות ראשוניות (ויש שיאמרו שאם יש צורך ביותר מכך כנראה שהכוונות בין הצדדים לא מובנות). לאחר שנבחרת סקיצה מועדפת יבוצעו עוד שינויים עד לשביעות הרצון ולא מומלץ לצאת לדרך ולהתחיל לעשות שינויים לפני שכולם מבינים מה עומד להתבצע.

לוח הזמנים

כדאי לבדוק מהו לוח הזמנים שצפוי לשינוי המיועד. יש לשוחח מראש על הנושא ולבדוק תוך כמה זמן המעצבת תגיש את התוכניות הראשונות, תוך כמה זמן יבוצעו השינויים ולבדוק כי היא זמינה לעבוד על הפרויקט. ישנן מעצבות אשר יוכלו לבצע את הסקיצות הראשוניות תוך ימים בודדים ואחרות יבקשו עד חודש.

גם בכל הנוגע ללוח הזמנים אין כלל נכון ולא נכון, יש כלל שנכון לכם. אם אתם רוצים לסיים את הפרויקט והשינוי לפני תאריך מסוים ואם ישנה מגבלה כמו חג, תאריך פינוי הבית הקודם וכניסה לבית החדש וכל אחת אחרת, עליכם לבדוק כי אפשר יהיה לסיים את הפרויקט כולו לפחות עשרה ימים לפני התאריך המיועד.

מיקום

בכל הנוגע לחיפוש אחר מעצבת פנים בקריות, רצוי למצוא מישהי מהסביבה, שמכירה את הסגנון העיצובי של העיר ושתוכל להיות זמינה. הפרויקט יכול לדרוש לא מעט ביקורים במקום ובנוסף, הגעה לחנויות עיצוב שונות וחשוב לבחור מישהי שתוכל להיות נוכחת ולהגיע בעת הצורך.

מעצבת שלא מהעיר או שלא זמינה מספיק תוכל אולי להציע רעיונות נפלאים, אך אם היא לא יכולה להגיע למקום היא עלולה לפספס חלקים משמעותיים בפרויקט. אפשר לברר גם כיצד המעצבת מגיעה למקום ולבדוק כי היא כבר ביצעה פרויקטים אחרים בסביבה (בשכונה או בשכונות הקרובות לביתכם).

תשלומים

אי אפשר לדבר על בעלי מקצוע בתחום השיפוץ והבניה בלי להתייחס לסוגיית המחיר והתשלומים. אחד השיקולים נוגע לתקציב שלכם ועל המעצבת לקחת סכום שאתם מוכנים לשלם. אין סכום שהוא נמוך או גבוה מדי והמעצבת יכולה להחליט כמה כסף היא מבקשת עבור השירות שלה. אתם צריכים לדעת מה התקציב שלכם ולהחליט האם המעצבת מתאימה לכם או לא.

בנוסף לתקציב, בבחירת מעצבת פנים בקריות כדאי להתייחס ללוח התשלומים. המעצבת לא אמורה לקבל את כל הכספים מראש אלא גם כאן צריך להיות לוח תשלומים הוגן לשני הצדדים. יש לברר מראש כיצד המעצבת גובה את התשלומים בעבור העבודה שלה ורצוי גם לשמוע על לוח התשלומים הכללי לפרויקט כולו.

כיצד מתבצע תהליך העיצוב המשותף

הדבר הראשון שיש לדעת על תהליך עיצוב פנים הוא שהתפקיד של המעצבת הוא להפוך את החלומות שלכם למציאות. יכול להיות שיש לכם רעיון די מדויק למה תרצו לראות בבית שלכם בסוף התהליך ואז כל שיהיה עליה לעשות הוא למצוא את האלמנטים הנכונים שיאפשרו לכם להשיג זאת וללוות את השיפוץ. יכול להיות שאתם רוצים לתת למעצבת יד חופשית לתכנון כך שהיא תביא רעיונות משלה ואז היא תכין עבורכם סקיצות לאישור לפני שתתחיל לעבוד.

כך או אחרת, מעצבת פנים תרצה לשמוע מכם על האופי שלכם, על הדרך בה אתם חיים ותנסה ליצור את הבית שיתאים לחיים שלכם. בתחילת הדרך תתקיים שיחה בניכם בה היא תרצה לדעת מי אתם ויכול להיות שהיא תשאל שאלות רבות. לאחר מכן היא תוכל להכין סקיצות לשינוי הבית והיא תציג לכם אותם. יש לזכור כי מדובר בסקיצות וניתן לשנות אותן לפי הצורך, עד לרגע בו נכנס הקבלן למקום.

התפקיד של המעצבת לא מסתיים בסקיצות והיא בדרך כלל תלווה את כל הפרויקט, תהיה בקשר עם אנשי המקצוע השונים ובסוף הדרך תבחר או תלווה אתכם בבחירת הפריטים השונים שיהיו בבית (ובכלל זה רהיטים, ווילונות, מנורות ועוד).

מהום סטיילינג ועד לשבירת קירות

מעצבת פנים בקריות יכולה לבצע עבודות שונות וזאת במסגרת התקציב והרצונות שלכם. היום נהוג בכניסה לבית לבצע שינויים כשאלו יכולים להיות קטנים או גדולים. שינויים קטנים יתבצעו במסגרת פרויקט הום סטיילינג שמשמעותו "הלבשת הבית". המעצבת תגיע לבית, תתכנן את השינוי על פי הסגנון שנקבע מראש, תרכוש את הפריטים השונים ותכניס אותם לבית בלי לבצע עבודות של שבירת קירות ושינויים מהותיים במבנה. בסיום הבית ייראה חדש וייחודי וכל זאת תוך זמן קצר.

אפשרות נוספת היא לשנות את המבנה ובכלל זה לבחון גם את מערכת המים והאינסטלציה. מעצבת פנים יכולה להיות מעורבת בתהליך השיפוץ, להכין את תוכניות העבודה ולבדוק כי הקבלנים ואנשי המקצוע מבצעים את העבודה על פי התוכניות. ההחלטה כיצד לבצע את השינוי תלויה רק בכם, בתקציב שעומד לרשותכם ובגודל הפרויקט שתרצו להיכנס אליו.

סגנון עיצובי בקריות

אחת השאלות שתוכלו לשאול את עצמכם היא האם לעיר קריות יש סגנון עיצוב משלה. לעיר ישנו טעם ייחודי, אך כל בית יכול להיות מעוצב בדרכו שלו. מעצבת פנים אשר מעורה במתרחש בעיר תוכל להביא לידי ביטוי נקודות קטנות המאפיינות את הסביבה או את השכונה וליצור הרמוניה בין הבית לחוץ וכל זאת בלי לוותר על הטעם האישי והצרכים של בני המשפחה.

מעצבת בעלת ניסיון תשים את הצרכים שלכם במרכז התמונה ותכין בית שיכול להיות שייראה יפה בקטלוג, אך חשוב לא פחות, יהיה מושלם לחיים הפרטיים שאתם מתכננים לעצמכם. כדאי להקדיש תשומת לב למפגש הראשון ולבחור מעצבת ששמה אתכם במרכז הפרויקט.

בכל הנוגע לבחירת המעצבת המתאימה, נשמח להזמין אתכם ליצור קשר עם קווים עיצוב פנים. כאן מחכה לכם מעצבת פנים בקריות, בעלת ניסיון, הקשבה ורצון רב להפוך את הבית שלכם לכזה שידבר את השפה שתרצו. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר ולשמוע עוד על תהליך העיצוב ולספר מהן הציפיות שלכם מהפרויקט.

מחירון מעצבת פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר שעת ייעוץ עבור תהליכי עיצוב והום סטיילינג250-700 ש“ח
מחיר ייעוץ עיצוב וסטיילינג עבור הבית כולו2,800-8,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חללים ציבוריים כמו למשל סלון ו/או מטבח1,800-6,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר הילדים1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר השינה1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של הסלון בלבד1,800-5,500 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של המטבח בלבד2,800-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 2 חדרים, תהליך לכל הדירה6,000-8,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 3 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,000-10,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 4 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,500-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 5 חדרים, תהליך לכל הדירה8,000-14,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בית קרקע, וילה או פנטהאוז, תהליך לכל הפרויקט12,0000-30,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים של פרויקט לפני תהליך בניה9,000-40,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור ייעוץ, עלות לפי שעה180-700 ש“ח
מחיר עבור ליווי של מעצב פנים/מעצבת פנים180-700 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בתי עסקהעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חנויות (חנויות בגדים/נעליים/משחקים/ספרים ועוד)העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור מסעדות, גלריות, בתי קפההעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור משרדים/חברות הייטק/חברות/ארגונים ועוד…העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חדרי המתנה (למשל למרפאות/קליניקות/מכונים פרטיים)…1,800-17,0000 ש“ח -תלוי בגודל הפרויקט

מחירון תכנון ותכניות אדריכליות בשילוב ייעוץ לעיצוב פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר הכנה של תכנית אדריכלית 3,800-9,000 ש“ח
מחיר תכנון מבני מגורים- העלות נקבעת לפי גובה פרויקט2.4%-4% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון וילות - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים ציבוריים- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3.4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים תעשייתיים - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-5% מעלות הפרויקט
מחיר הדמיה עבור תכנית אדריכלית 1,800-6,000 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית לבניית מדרגות700-1,400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תקשורת וחשמל 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת אינסטלציה 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תאורה ומערכת מיזוג אוויר700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת חלונות ודלתות2,600-4,000 ש“ח

מחירון תכנון עבור אדריכלות נוף

סוג השירות טווח מחירים
מחיר שעת עבודה של אדריכל/אדריכלית נוף220-600 ש“ח
מחיר תכנון פרויקט של אדריכל נוף- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מלא ומפורט של אדריכל נוף עבור בית פרטי800-3,000 ש“ח
מחיר מתן חוות דעת מאדריכל נוף600-2,000 ש“ח

מחירון הדמיות ושרטוטים

סוג השירות טווח מחירים
מחיר הדמייה וסרטוט עבור בתים פרטיים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור דירות2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור וילות ופנטהואזים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור משרדים ובתי עסק2,000-7,000 ש“ח

מחירון עיצוב פנים לפי סגנון עיצובי

סגנון עיצובי נבחרטווח מחירים
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון יוקרתי18,000-60,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון קלאסי15,0000-40,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון מודרני10,000-35,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון כפרי15,000-30,000 ש“ח
מעצבת פנים בחריש המדריך המלא

לפני הכניסה לדירה החדשה או פשוט כי החלטתם שהגיע הזמן לעשות שינוי בבית, מעצבת פנים תהיה אחד מכלי העזר החשובים ביותר בדרך להשגת המראה החדש.

מעצבת פנים בתל-אביב המדריך המלא

לפני הכניסה לדירה החדשה או פשוט כי החלטתם שהגיע הזמן לעשות שינוי בבית, מעצבת פנים תהיה אחד מכלי העזר החשובים ביותר בדרך להשגת המראה החדש.

מעצבת פנים ביפו המדריך המלא

לפני הכניסה לדירה החדשה או פשוט כי החלטתם שהגיע הזמן לעשות שינוי בבית, מעצבת פנים תהיה אחד מכלי העזר החשובים ביותר בדרך להשגת המראה החדש.