עיצוב חדרי אמבטיה

תוכן עניינים
עיצוב חדרי אמבטיה
תמונה: freepik

כיום ישנם המון סגנונות עיצוב – כפרי, הייטק, מודרני, קלאסי ועוד. המגוון הרחב לעתים קרובות מקשה על הבחירה של העיצוב המושלם עבורכם. במאמר זה נגלה לכם 10 סודות לעיצוב חדר אמבטיה מושלם.

עיצוב חדרי אמבטיה – בחירת סגנון

למרות שעיצוב פנים אינו מתחדש באותה התדירות כמו עיצוב אופנה, אך כל שנה, באופן קבוע יוצאים חידושים כלשהם. אלו יכולים להיות סגנונות חדשים או כל מני אלמנטים של עיצוב.

כמובן שבית הוא לא מגפיים או מעיל שאפשר להחליף אותו כל כמה חודשים, אך אם בזמן הקרוב אתם מתכננים לעשות שיפוץ בבית, כן מומלץ לבדוק את הטרנדים החדשים.

תגלשו קצת באתרים הקשורים לנושא של עיצוב פנים ובדקו מהם הסגנונות שאתם הכי מתחברים אליהם – כך יהיה לכם הרבה יותר קל להחליט איזה סגנון תרצו לראות בחדר האמבטיה שלכם.

עיצוב חדרי אמבטיה – חידושים

עיצוב חדר אמבטיה קטן
תמונה: freepik

מעצבים רבים מציינים כי חדר האמבטיה הוא לא בין החדרים החשובים בבית, לכן תשומת לב שמוקדשת לעיצוב שלו היא לא גבוהה כמו של חדר שינה או סלון.

עם זאת, רבים מאיתנו אוהבים למלא אמבטיית קצף וכך לצבור אנרגיות אחרי ימי עבודה ארוכים וקשים. כמובן שתמיד עדיף לעשות זאת באווירה נעימה וסגנונית. להלן חידושים עיצוב חדרי אמבטיה 2019:

  • צבע אחיד – זהו טרנד שהיה פופולרי בשנות ה-80 וכעת חוזר בכל הכוח לעיצוב חדרי אמבטיה מודרניים. חומרי הגימור שבדרך כלל משתמשים בהם עבור סגנון זה, הם פסיפס, קרמיקה, עץ ובטון דקורטיבי. חשוב שהרצפה, קירות והתקרה יהיו מעוצבים באותו הסגנון. מומלץ להשתמש בצבעים כהים, אך לשלבם עם מנורות לד ובאופן כללי לנסות לשחק עם התפאורה, אחרת העיצוב יראה קודר מדי.
  • חיבור האמבטיה יחד עם חדר השינה – עיצוב חדרי אמבטיה בסגנון זה הוא עבור האמיצים מביניכם מפני שלא כל אחד יכול לחבר שני חדרים אלה. עם זאת, עבור מי שכן מחליט לחבר בין חדר השינה לאמבטיה, יזכה לצימר 24 שעות בתוך הבית. כמו שציינו מקודם, לא לכל אחד יהיה את האומץ להשאיר את חדר האמבטיה ללא קירות, אך אפשרות עיצובית זו בהחלט צוברת תאוצה כרגע ומתאימה במיוחד לזוגות צעירים שגרים ביחד. בהמשך, כאשר המשפחה תתרחב, יוכלו להתקין קיר גבס בין החדרים וכך לעשות הפרדה.
  • עיצוב חדרי אמבטיה – אמבט נפרד. עיצוב זה הינו טרנדי מאוד, אך דורש התעסקות רבה עם החיבורים של האינסטלציה משום שבמקרה זה האמבטיה תמוקם בנפרד משאר הפריטים. גם סגנון זה היה פופולארי מאוד בשנות ה-80 וניתן לראות זאת בהרבה סרטים אמריקאים. לאמיצים שביניכם ניתן להתקין את האמבטיה באמצע הסלון, אל מול החלון וכך ליהנות מערבים רגועים עם נוף מרהיב.
  • מדף מתחת למראה – לא כולם אוהבים נוכחותו של מדף מעל הכיור והרבה אנשים טוענים כי זהו אלמנט דקורטיבי יותר מאשר פונקציונלי. חלקית, זה נכון, משום שככל הנראה לא נצליח לשים על המדף בקבוקים של מרככי כביסה או ערימת מגבות. עם זאת, כן ניתן למקם על המדף דאודורנטים, בשמים, מברשות שיניים ומוצרים אחרים של היגיינה אישית. לכן, מדף קטן מתחת למראה כחלק מעיצוב חדרי אמבטיה בהחלט יכול להיות אלמנט עיצובי ובו זמנית גם פונקציונלי.

עיצוב חדרי אמבטיה – הצבע השחור

בשנת 2019 הצבע השחור הפך להיות להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב חדרי אמבטיה. זה יכול להתבטא בבניית כל החדר הכולל רצפה, קירות ותקרה בצבע השחור או להסתפק רק באלמנטים בודדים. לדוגמה, על מנת להוסיף קצת טאץ' מיוחד לחדר האמבטיה, ניתן לרכוש דוש בצבע שחור ולשלבו עם מסגרת שחורה למראה או חלקים מהקרמיקה בקיר.

כמו כן, ניתן לרכוש חפצי נוי ומגבות על מנת להדגיש את העיצוב וכך לגרום לכל האורחים לחשוב שמעצב מקצועי עיצב לכם את חדר האמבטיה.

ככל הנראה, הצבע השחור לא הולך "לצאת מהאופנה" בזמן הקרוב ויישאר "אין ולא אאוט" עוד הרבה שנים. אז אם תחליטו לעשות בחדר האמבטיה שלכם דגש על הצבע השחור – לא תטעו ותשארו טרנדיים מבלי להחליף את העיצוב עוד שנים רבות.

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

כל אפשרויות העיצוב שציינו למעלה, הם נחמדים בהחלט ויכולים להפוך את האמבטיה שלכם למיוחדת במינה. עם זאת, לא תמיד ניתן ליישם רעיונות אלה במידה ואין לכם יותר מדי מקום בבית, בחדר האמבטיה והשירותים. לדוגמה, הרעיון של אמבטיה נפרדת מתאים רק לחללים של לפחות 8 מטר ומעלה.

למרבה הצער, רוב הבתים היום הינם קטנים ואם גם לכם יש חדר אמבטיה קטן, אך אתם בכל זאת רוצים לעצב אותו בצורה מגניבה – אין דאגה, אנו נעזור לכם!

חדרי אמבטיה קטנים – כללים חשובים

אם התברכתם בחדר אמבטיה קטן, על מנת שיראה טוב מבחינה ויזואלית, עליכם לשמור על כמה כללים חשובים.

  1. כמה שפחות דברים – בגלל שמדובר על חלל לא גדול, חשוב לא למלא אותו בדברים מיותרים. כל מה שאפשר לזרוק, תזרקו, מה שאפשר להעביר לחדרים אחרים, תעבירו. נסו לשמור כמה שפחות חפצים בחדר האמבטיה.
  2. חדר אמבטיה הוא לא חדר כביסה – אם חדר האמבטיה שלכם הוא קטן, אל תנסו לתת לו פונקציות נוספות כגון חדר כביסה. נסו להעביר את מכונת הכביסה למקום אחר ולא לתלות כביסה רטובה בתוך חדר האמבטיה.

עיצוב חדרי אמבטיה – היכן לאחסן את הדברים?

עוד מהילדות אנו מתרגלים לזרוק את החפצים שלנו בכל מקום בבית ולא לארגן אותם בצורה מסודרת. כך יוצא שחדר האמבטיה מלא באיפור, כביסה מלוכלכת ונקייה, 10 בקבוקי שמפו שחלק מהם כבר ריקים, אבקת כביסה, מוצרי ניקיון ועוד. לכל אלה צריך להיות מקום מסודר משלו ואינם צריכים להיזרק בחדר האמבטיה.

זכרו, כי כל אלה משפיעים על עיצוב חדרי אמבטיה וגורמים לחדר להיראות עמוס.

אז תארגנו את כל החפצים בבית ושימו כל דבר במקום שלו – איפור ומוצרי היגיינה אישיים שימו בארון המיועד לכך. כביסה מלוכלכת ניתן לשים בכל מקום אחר בבית, כמו כן, בחדר האמבטיה יש הרבה לחות מה שיגרום לכביסה להסריח. בקבוקי שמפו ריקים יש לזרוק ולא לקנות חדשים עד שלא תסיימו את הישנים.

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

לאחר שסידרתם את כל הדברים ופיניתם מקסימום מקום, כתבנו גם מדריך לסלון קטן 5 טיפים לעיצוב סלון קטן ניתן להשתמש בכמה טריקים פשוטים על מנת לגרום לחדר להיראות גדול יותר מבחינה ויזואלית. אחד הטריקים לכך הוא שימוש בגוונים בהירים. גוונים כהים גורמים לחדר להיראות קטן יותר ממה שהוא (העצה המפורסמת של "רוצים להיראות חטובים יותר, לבשו בגדים כהים")' כאשר גוונים בהירים מבצעים את הפעולה ההפוכה. שילוב של צבעים בהירים עם תאורה נכונה ומספר מראות בחדר יעשו פלאים מבחינה עיצובית.

מבחינת הריהוט, עדיף להשתמש בארונות מובנים בתוך הקירות על מנת שיתפסו כמה שפחות מקום – אם אין אפשרות כזו, רכשו ארונות נתלים וארון קטן שניתן לשלבו מתחת לכיור. שורה תחתונה, המפתח לעיצוב חדרי אמבטיה קטנים הוא חיסכון מקסימלי במקום ומשחק עיצובי לצורך הגדלת החדר מבחינה ויזואלית.

הפעילו את הדמיון וחשבו על פתרונות שיכולים להתאים לחדר האמבטיה שלכם, לצורך השראה תמיד אפשר לראות תמונות עיצוב חדרי אמבטיה באינטרנט.

 

עיצוב חדרי שירותים
תמונה: freepik

עיצוב חדרי שירותים הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב ותכנון הבית. אם בעבר לא כל כך היו שמים דגש על החלל הזה, היום הוא הופך חשוב ומהותי בכל בית או דירה. בדרך כלל מדובר בחלל יחסית קטן, סוג של שירותים נוספים פרט לחדר האמבטיה והרחצה בו גם כן יש אסלה בנוסף למקלחון או לאמבטיה. הרבה אנשים עדיין קוראים להם שירותי אורחים אבל בגדול, לרוב כל בני הבית עושים בהם שימוש.

תכנון נכון של החלל יאפשר למקסם את גודל החלל למרות שהוא קטן ולהפוך אותו לחלל מרהיב, מעוצב וייחודי, לא פחות מכל חדר אחר בביתנו. כאשר אנו מתכננים את העיצוב של חדר השירותים עלינו לחשוב פרקטי ויחד עם זאת אסתטי. מה שהופך את החלל הזה לכזה הוא בחירה של כלים סניטריים מרשימים, קרמיקה איכותית, תאורה נכונה וכמובן פריטים קטנים שעושים את ההבדל והופכים את החלל הזה מסתם שירותים לשירותים של בית מלון מפואר.

קודם כל הריצוף

הריצוף והחיפויים על הקירות נחשבים לחלק מרכזי וחשוב בתכנון עיצוב של חדרי שירותים בין אם מדובר בחלל מאוד קטן ובין אם במשהו קצת יותר גדול ורחב. דרך הבחירה של הריצוף והחיפוי ניתן לשלב מגוון של מרקמים דרך צבעים וכך בעצם ליצור אשליה של מרחב ורווחה.אנו ממליצים על שילוב של שני גוונים בהירים.

ומה לגבי האסלה?

אסלה מעוצבת
תמונה: freepik

אין ספק כי אסלה היא אביזר דומיננטי וחשוב. עולם האסלות השתנה לחלוטין בשנים האחרונות כאשר היום ניתן להתרשם ממגוון של אסלות מודרניות ייחודיות. הטיפ שלנו היא לבחור באסלה תלויה עם מנגנון נסתר שמעניק לנו שני יתרונות מרכזיים: האחד, הרבה יותר קל לנקות אסלה כזו ולשמור עליה מבחינת תחזוקה והשני – מראה מודרני ונקי. במידת האפשר, מומלץ לשלב כיור קטן לשטיפת ידיים, להשקיע בברז ייחודי וכיור מרשים על רגל, כיור מרובע או כיור אובלי. יש מגוון עצום של דוגמאות הן לכיוריות והן לברזים, ניתן לקבל השראה מהרשת וממגזינים מעולם האדריכלות והעיצוב. בחרו מוצרים שקל לתחזק ולנקות.

טיפים נוספים בתהליך עיצוב חדרי שירותים

  1. תאורה- שימו דגש על מיקום נכון של גופי תאורה שיהפכו את חלל השירותים ליותר גדול במראה שלו. חשוב להתקין את גופי התאורה במקומות חשוכים, לבחור בתאורה עם גוון צהוב להענקת תחושה נעימה.
  2. מראות – במידת האפשר שלבו בחדר השירותים מראה גדולה שתעניק לחלל מראה מרשים, יוקרתי ושוב גדול יותר.
  3. אביזרים – נרות, מפיצי ריח, מגבת קטנה מפנקת, שטיח – אלה הם בדיוק הדברים שנותנים את הטאצ‘ הנוסף הזה.

רוצים לשמוע מידע נוסף על תכנון ועיצוב חדרי שירותים? המומחים של קווים סטודיו לעיצוב פנים ישמחו לסייע לכם בכל שאלה. אנו עובדים ונמצאים בקשר רציף עם האדריכלים ומעצבי הפנים המובילים בישראל. דרכנו תוכלו להוזיל עלויות, לחסוך זמן יקר ואנרגיה.

 

מחירון מעצבת פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר שעת ייעוץ עבור תהליכי עיצוב והום סטיילינג250-700 ש“ח
מחיר ייעוץ עיצוב וסטיילינג עבור הבית כולו2,800-8,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חללים ציבוריים כמו למשל סלון ו/או מטבח1,800-6,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר הילדים1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר השינה1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של הסלון בלבד1,800-5,500 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של המטבח בלבד2,800-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 2 חדרים, תהליך לכל הדירה6,000-8,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 3 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,000-10,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 4 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,500-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 5 חדרים, תהליך לכל הדירה8,000-14,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בית קרקע, וילה או פנטהאוז, תהליך לכל הפרויקט12,0000-30,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים של פרויקט לפני תהליך בניה9,000-40,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור ייעוץ, עלות לפי שעה180-700 ש“ח
מחיר עבור ליווי של מעצב פנים/מעצבת פנים180-700 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בתי עסקהעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חנויות (חנויות בגדים/נעליים/משחקים/ספרים ועוד)העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור מסעדות, גלריות, בתי קפההעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור משרדים/חברות הייטק/חברות/ארגונים ועוד…העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חדרי המתנה (למשל למרפאות/קליניקות/מכונים פרטיים)…1,800-17,0000 ש“ח -תלוי בגודל הפרויקט

מחירון תכנון ותכניות אדריכליות בשילוב ייעוץ לעיצוב פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר הכנה של תכנית אדריכלית 3,800-9,000 ש“ח
מחיר תכנון מבני מגורים- העלות נקבעת לפי גובה פרויקט2.4%-4% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון וילות - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים ציבוריים- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3.4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים תעשייתיים - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-5% מעלות הפרויקט
מחיר הדמיה עבור תכנית אדריכלית 1,800-6,000 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית לבניית מדרגות700-1,400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תקשורת וחשמל 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת אינסטלציה 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תאורה ומערכת מיזוג אוויר700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת חלונות ודלתות2,600-4,000 ש“ח

מחירון תכנון עבור אדריכלות נוף

סוג השירות טווח מחירים
מחיר שעת עבודה של אדריכל/אדריכלית נוף220-600 ש“ח
מחיר תכנון פרויקט של אדריכל נוף- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מלא ומפורט של אדריכל נוף עבור בית פרטי800-3,000 ש“ח
מחיר מתן חוות דעת מאדריכל נוף600-2,000 ש“ח

מחירון הדמיות ושרטוטים

סוג השירות טווח מחירים
מחיר הדמייה וסרטוט עבור בתים פרטיים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור דירות2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור וילות ופנטהואזים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור משרדים ובתי עסק2,000-7,000 ש“ח

מחירון עיצוב פנים לפי סגנון עיצובי

סגנון עיצובי נבחרטווח מחירים
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון יוקרתי18,000-60,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון קלאסי15,0000-40,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון מודרני10,000-35,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון כפרי15,000-30,000 ש“ח
עיצוב פנים חדר רחצה
3 טיפים לעיצוב פנים חדרי רחצה

אם בעבר עיצוב פנים חדרי רחצה היה מאותם חללים שאנשים היו נוטים להזניח בשל העובדה שאנו לא נמצאים בחדר הרחצה לאורך זמן ועושים בו רק

עיצוב חדר רחצה
עיצוב חדר רחצה – טעויות נפוצות

חדר הרחצה יכול לקבל מקום מכובד בבית ובעיצוב. גם כאן, ישנם שלל סגנונות שיכולים להשתלב בו וזאת על אף מגבלות שיכולות להופיע כמו גודל ומבנה

מעצבת פנים ב{HEBROW}
כל הידע הנדרש לעיצוב מקלחת מפוארת

המקלחת היא ללא ספק בין החללים הכי משמעותים ודומיננטים בבית. לא משנה אם הילדים עדיין בבית או גדולים,  כדי שהמקלחת תהיה מפנקת וכייפית, צריך להתאים