עיצוב סלון – רעיונות, השראה וכיצד להתחיל

תוכן עניינים
עיצוב סלון
תמונה: freepik

כשאנו מסתכלים על החלל המרכזי של הבית, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו רוצים לבלות בו או האם אנחנו מנסים להתעלם ממנו. אם אנחנו שייכים לאלו שהיו מעדיפים להיכנס במהירות לכל חדר אחר ונמנעים מהזמנת אורחים בשל מראה הסלון, זה סימן מובהק לכך שהגיע הזמן לשינוי. עיצוב הסלון יכול להיות מהנה ונוכל ליהנות מהתוצאה לאורך שנים.

בכל מה שנוגע לתהליך העיצוב, אנחנו יכולים להשיג את המראה שתמיד חלמנו עליו. גם אם הסלון שלנו קטן, ממוקם בצורה שלא נראית אידאלית וגם אם הוא גדול וריק, נוכל לשנות אותו. הטריקים הבאים יעזרו לנו לשדרג את המראה הנוכחי גם אם נדמה לנו שאנחנו אבודים.

טריקים ורעיונות לעיצוב של הסלון

יציאה מהקופסה ושאיבת רעיונות שלא תמיד עולים אצלנו באופן אוטומטי, תאפשר לנו להשיג את הסלון שתמיד חלמנו עליו. לא פעם ישנם פתרונות יעילים שמשדרגים את האווירה אך רובנו לא חושבים עליהם. לכן, מצורפים מספר טריקים ורעיונות שיאפשרו לכולנו לעצב את הסלון.

חשיבה על פתרונות אחסון

אחד הדברים שעלול לפגוע בעיצוב של הסלון הוא הבלגן. כמו שבני הבית מתנקזים בחדר, כך גם שלל החפצים, שלא תמיד נחוצים. אי תכנון של מקומות האחסון בבית ובעיקר בסלון ייראה בחיי היום יום וייתן תחושה לא נעימה. הפתרון נמצא בחשיבה המקדימה על פתרונות מתקדמים ואם אי אפשר לשלב ארון, גם מדפים, ספות נפתחות וקופסאות מעוצבות יוכלו לשנות את המראה של המקום.

בין היתר אפשר לחשוב על ארון קיר מעוצב, הדום נפתח ועוד שלל פתרונות יצירתיים יותר ופחות שיצרו עוד מקומות אחסון ושאפשר יהיה לשים בהם את המשחקים, הכריות הנוספות וכל פרט שלא נרצה לראות בעין כל עוד הוא לא בשימוש.

טקסטיל בסלון

 

אנחנו עלולים לחשוב שהעיצוב של הסלון דורש שינוי של הרהיטים והצבע של הקיר. בפועל, אנחנו צריכים להרחיב מעט את החשיבה שלנו ולהסתכל על הטקסטיל שישנו ושיכול להיות בסלון. הווילונות, הכריות, השטיח ואפילו הוספה של שמיכה נעימה על הספה, אלו פריטים שיכולים לשנות את החלל.

הוספת פרטי טקסטיל או שינוי של אלו הקיימים יכולים לשנות לחלוטין את המראה של המקום ויהיו אידאליים לדירות בשכירות. כך במקרה של דירה שהרצפה שלה ישנה ולא מחמיאה, אפשר להניח שטיח מפנק, צבעוני או בצבעים מונוכרומטיים ולקבל מראה מודרני, כפרי או בכל סגנון שנרצה. את השטיח וכל פרטי הטקסטיל נוכל להעביר במקרה של מעבר מהבית.

פרופורציות בסלון

עיצוב סלון הוא הרבה יותר מהכנסת פריטים ושינוי צבעים. יש להסתכל על הפרופורציות בין הפריטים השונים בחלל. למשל, כדאי שהשולחן יהיה בגודל של כשני שליש מגודל הספה. יצירת פרופורציות נכונה בחלל מתאפשרת תודות לבחירת הפריטים בגודל הנכון וניתן לעשות זאת בתקציבים שונים.

מודעות לחלוקה של החלל, חשיבה מקדימה והגעה לחנויות עם שרטוט של החלל, תאפשר לנו לקנות את הפריטים שיחמיאו לו. מומלץ גם לצלם את החלל הקיים לצד לקיחת המידות ובחנות להסתכל על הרהיטים והתמונות תוך בחינת המקום בחדר בו הם יונחו.

עיצוב פנים וסלון
תמונה: freepik

תאורת הסלון

לתאורה יש יכולת לשנות את המרחב, לטובה ופחות לטובה. ככל שניתן כדאי לתת לשמש להאיר את הסלון באור טבעי. לצד זאת יש לחשוב על תאורה שתהיה מפוזרת בחלל ולא להסתפק בגוף תאורה יחיד. בין המנורות שיכולות להיות בסלון יהיו מנורות תקרה, מנורות תלויות ומנורות עומדות.

מנורות עומדות המצביעות כלפי מעלה נותנות תחושה של חלל גבוה יותר. תאורה עליונה חזקה נותנת תחושה של מרחב. תאורה מעומעמת יוצרת אינטימיות. לכן, יש לשלב בין מנורות שונות ובין נורות חמות וקרות. בנוסף, ניתן להוסיף עמעם שבעזרתו אפשר יהיה לשנות את עוצמת האור וכך לשנות את האווירה בכל רגע ובקלות.

הצבעים מספרים את הסיפור של הסלון

שילוב של צבעים המתאימים זה לזה ולאופי האישי שלנו, הוא דרך לשפר את הנראות של החלל המשותף. הצבעים יכולים להיות על הקירות, אך לא רק. שילוב של שטיח בצבע משלים, הוספת תמונות וכמובן רהיטים בשלל צבעים, יספרו את הסיפור שלנו.

אנחנו צריכים לחשוב על המקום כאל חלל שאנחנו רוצים להירגע בו אך גם לבלות בו. לכן הוא לא צריך להיות משעמם אלא נעים לשהות. הצבעים בסלון יקבעו במידה רבה את האווירה ואיך נרגיש בו. אנחנו צריכים להיות שלמים עם הצבעים ולא ללכת על "מה נחשב לטוב לסלון" אלא על צבעים שאנחנו אוהבים ושמשתלבים זה עם זה.

לבד או יחד?

עיצוב סלון יכול להתבצע באופן עצמאי. כל אחד מאיתנו יכול לעשות שינוי, להזיז את הספה ולצבוע את הקיר. עם זאת, כדאי להכיר את היתרונות של המעצבים. נתחיל מכך שמעצב הוא בעל מקצוע שעבר הכשרה לעסוק בתחום. הוא מכיר את הפרופורציות שהופכות את החיים בבית לנעימים יותר. מבין היטב בבחירת צבעים, ברהיטים ויכול להביא פתרונות שאנחנו לא נחשוב עליהם כיוון שאין לנו ניסיון בעולם העיצוב.

מעצב טוב יערוך עבורנו את התוכנית לשינוי תוך שהוא מתחשב ברצונות ובאופי שלנו. הוא יכול להביא הרבה ידע, ניסיון ולהמליץ על צבעים ופריטים שיהפכו את הסלון שלנו למתאים לנו, אך יעשה זאת כדי שנשיג את החלל שאנחנו חולמים עליו. לאחר התוכנית, אפשר יהיה להתחיל לעשות את השינוי בחדר כאשר השינוי יכול להיות גדול או קטן.

את העיצוב של הסלון אפשר לעשות עם מעצב על ידי קבלת שירותי הום סטיילינג שמשמעותם הלבשה של הסלון. התהליך לא יכלול שבירת קירות ולא כניסה של אנשי מקצוע רבים. הוא יוכל להיות מהיר ובמינימום הפרעה לחיינו. לחילופין, יכול להיות שנרצה לבצע שיפוץ רציני בבית וכחלק ממנו נעצב את הסלון. במקרה זה המעצב יתכנן גם את השינויים ויכין תוכניות לקבלן. הוא גם יהיה נוכח מדי פעם כדי לראות שמתבצעים השינויים המבוקשים בתוכניות.

פעמים רבות המעצב חוסך בזמן בו נעשה השינוי, בעלויות ומוביל לשביעות רצון גבוהה. כיוון שהוא מכיר את הפתרונות השונים הוא יכול להציע את אלו שמתאימים לתקציב שלנו. כמו כן, הוא יפנה לחנויות שיהיו רלוונטיות לציפיות, לבקשות ושוב, לתקציב שנגדיר מראש ולא יחפש רק את הפריטים היקרים ביותר. ישנם יתרונות רבים לעבודה עם המעצב והשאלה שאנו צריכים לשאול היא איזה מעצב מתאים לנו.

עיצוב סלון עם בעל מקצוע

לבעל המקצוע שילווה את השינוי של מראה הסלון יכולה להיות השפעה על התהליך ועל התוצאה. חשוב לבחור מעצב שאנחנו אוהבים את העבודות שהוא ביצע ושהתקשורת מולו טובה. במהלך הדרך יהיו שיחות רבות בנינו לבין המעצב ובהן נתאר את הרצונות שלנו, נגדיר את התקציב, נעבור על התוכניות לשינוי ועוד. לכן, חשוב מאד שנמצא מעצב שנרצה לעבוד איתו ושישים אותנו ואת הבקשות שלנו במרכז הפרויקט.

מעצב מומחה ומנוסה מטעם קווים ישמח לעמוד לרשותך. בין אם הפרויקט שלך גדול ובין אם קטן, זה המקום להתחיל לבדוק מה ניתן לעשות בסלון ואיזה מראה אפשר להעניק לו. לפרטים, כל שעליך לעשות הוא ליצור קשר.

 

אחרי יום ארוך בעבודה ומחוץ לבית בכלל, כולנו רוצים לחזור ולהרגיש שכייף לנו, שנעים לנו, שהדבר הראשון שבא לנו לעשות הוא פשוט לחלוץ נעלים ולהתיישב על הספה בסלון המפנק שלנו. עיצוב חדרי סלון. הסלון הוא בין החללים הדומיננטים והפופולארים בבית.

לעד הוא יישאר חלל המשפחה, חלל האירוח, חלל רומנטי של בני הזוג ברגע שהילדים הולכים לישון. לכן, ישראלים רבים משקיעים המון אנרגיה ומחשבה בעיצוב חדרי סלון. למעשה, אחד הדברים הכי חשובים בסלון, עוד לפני שאנחנו מגיעים למיקומה של הטלויזיה ביחס לספה והכורסאות, עוד לפני השטיח והרהיטים המשלימים זה המעטפת. זה יכול להיות סלון בבית פרטי שהמעטפת היא חלונות המכניסים את הנוף אל תוך הבית. בבתים פרטיים הרבה פעמים נבחר בסוג ריצוף דומה ואז אנחנו משיגים סוג של המשכיות והרמוניה בין הפנים לבחוץ. לעומת זאת, זו יכולה להיות דירה בה עלינו לשים דגש על הקירות שעוטפים את הסלון ומעניקים את האווירה או הפרופילים שיכניסו את האור הטבעי ואת הנוף מבחוץ פנימה.

עיצוב חדרי סלון – מה הצרכים שלנו?

בכל חלל שנרצה לעצב, עלינו להתייחס קודם כל לצרכים שלנו מאותו חלל… האם יש ילדים קטנים, האם אנחנו מארחים כמות גדולה של אנשים בסלון, האם זה רק אנחנו, איזו סוג של אווירה היינו רוצים ליצור בסלון – רומנטית? יוקרתית ועל בסיס איזה סגנון נעצב את הסלון שלנו? מודרני, כפרי, קלאסי?

ומה לגבי הבדים?

אין ספק כי הספות, הכורסאות ובכלל כל הנושא של הטקסטיל הוא חלק חשוב ומהותי בסלון. היום יש אינספור אופציות לבדים מיוחדים, בדים שדוחים נוזלים וכתמים, עורות סינטטים, עורות הפוכים ועוד. היום, בשונה מבעבר פחות נהוג לרכוש סטים של שלוש, שתיים וכורסא, אלא נהוג יותר להרכיב בעצמנו את מערכת הישיבה בבית וליצור סוג של ניגודיות לצד הרמוניה בין הספות שאנחנו בוחרים. גם כאן חשוב להתייחס לצרכים שלנו, לשאר הרהיטים שישתלבו בצורה נכונה, לפריטים משלימים כמו שולחנות צד, שולחן קפה, ספריה וכדומה.

תאורה בסלון

בחלק מאוד גדול מהבתים, פינת האוכל מהווה חלק מהסלון. כדאי להתייחס גם לכל הנושא של התאורה, לבחור בגופי תאורה מכל מיני סוגים גם גוף תאורה מרכזי מעל פינת האוכל, גם גופי תאורה תלויים וגם צמודים, תלוי כמובן בגודל ושטח החלל.

אמנות בסלון

חפצי אמנות, פסלים, ציורים, שטיח – כל אלה יכולים לתת את המילה האחרונה ולהפוך את הסלון שלנו לחלל שלו, נעים וכייפי.

רוצים להנות ממידע מקצועי נוסף על עיצוב חדרי סלון? חולמים לעצב את הסלון שלכם מבלי לקרוע את הכיס? קווים סטודיו לעיצוב פנים זה המקום בשבילכם. דרכנו תוכלו ליצור קשר עם מעצבי הפנים והאדריכלים המובילים בישראל, לחסוך זמן יקר ולהוזיל עלויות. צרו איתנו קשר ונשמח לחזור אליכם במהרה.

 

מחירון מעצבת פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר שעת ייעוץ עבור תהליכי עיצוב והום סטיילינג250-700 ש“ח
מחיר ייעוץ עיצוב וסטיילינג עבור הבית כולו2,800-8,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חללים ציבוריים כמו למשל סלון ו/או מטבח1,800-6,000 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר הילדים1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור חלל חדר השינה1,800-4,800 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של הסלון בלבד1,800-5,500 ש“ח
מחיר ייעוץ סטיילינג ועיצוב עבור החלק הפנימי של המטבח בלבד2,800-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 2 חדרים, תהליך לכל הדירה6,000-8,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 3 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,000-10,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 4 חדרים, תהליך לכל הדירה 7,500-12,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור דירת 5 חדרים, תהליך לכל הדירה8,000-14,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בית קרקע, וילה או פנטהאוז, תהליך לכל הפרויקט12,0000-30,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים של פרויקט לפני תהליך בניה9,000-40,000 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור ייעוץ, עלות לפי שעה180-700 ש“ח
מחיר עבור ליווי של מעצב פנים/מעצבת פנים180-700 ש“ח
מחיר עיצוב פנים עבור בתי עסקהעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חנויות (חנויות בגדים/נעליים/משחקים/ספרים ועוד)העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור מסעדות, גלריות, בתי קפההעלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור משרדים/חברות הייטק/חברות/ארגונים ועוד…העלות לרוב נקבעת לפי 10%-15% מעלות הפרויקט כולו
מחיר עיצוב פנים עבור חדרי המתנה (למשל למרפאות/קליניקות/מכונים פרטיים)…1,800-17,0000 ש“ח -תלוי בגודל הפרויקט

מחירון תכנון ותכניות אדריכליות בשילוב ייעוץ לעיצוב פנים

סוג השירותטווח מחירים
מחיר הכנה של תכנית אדריכלית 3,800-9,000 ש“ח
מחיר תכנון מבני מגורים- העלות נקבעת לפי גובה פרויקט2.4%-4% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון וילות - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים ציבוריים- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3.4%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מבנים תעשייתיים - העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-5% מעלות הפרויקט
מחיר הדמיה עבור תכנית אדריכלית 1,800-6,000 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית לבניית מדרגות700-1,400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תקשורת וחשמל 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת אינסטלציה 700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת מערכת תאורה ומערכת מיזוג אוויר700-1400 ש“ח
מחיר עבור יצירת תכנית אדריכלית ליצירת חלונות ודלתות2,600-4,000 ש“ח

מחירון תכנון עבור אדריכלות נוף

סוג השירות טווח מחירים
מחיר שעת עבודה של אדריכל/אדריכלית נוף220-600 ש“ח
מחיר תכנון פרויקט של אדריכל נוף- העלות נקבעת לפי גובה הפרויקט3%-8% מעלות הפרויקט
מחיר תכנון מלא ומפורט של אדריכל נוף עבור בית פרטי800-3,000 ש“ח
מחיר מתן חוות דעת מאדריכל נוף600-2,000 ש“ח

מחירון הדמיות ושרטוטים

סוג השירות טווח מחירים
מחיר הדמייה וסרטוט עבור בתים פרטיים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור דירות2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור וילות ופנטהואזים2,000-7,000 ש“ח
מחיר הדמייה וסרטוט עבור משרדים ובתי עסק2,000-7,000 ש“ח

מחירון עיצוב פנים לפי סגנון עיצובי

סגנון עיצובי נבחרטווח מחירים
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון יוקרתי18,000-60,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון קלאסי15,0000-40,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון מודרני10,000-35,000 ש“ח
תכנון וייעוץ עבור עיצוב פנים סגנון כפרי15,000-30,000 ש“ח
מעצבת פנים בחריש המדריך המלא

לפני הכניסה לדירה החדשה או פשוט כי החלטתם שהגיע הזמן לעשות שינוי בבית, מעצבת פנים תהיה אחד מכלי העזר החשובים ביותר בדרך להשגת המראה החדש.

מעצבת פנים בתל-אביב המדריך המלא

לפני הכניסה לדירה החדשה או פשוט כי החלטתם שהגיע הזמן לעשות שינוי בבית, מעצבת פנים תהיה אחד מכלי העזר החשובים ביותר בדרך להשגת המראה החדש.

מעצבת פנים ביפו המדריך המלא

לפני הכניסה לדירה החדשה או פשוט כי החלטתם שהגיע הזמן לעשות שינוי בבית, מעצבת פנים תהיה אחד מכלי העזר החשובים ביותר בדרך להשגת המראה החדש.